Yhteinen todistus

Yhteinen todistus 2023 – Ett gemensamt vittnesbörd 2023 on kirkon lähetyksen linjausasiakirja. Piispainkokous hyväksyi sen 26.10.2022. Se koostuu kahdesta osasta. Tekstin alkuosa kuvaa kirkon mission teologisia peruslinjoja. Loppuosassa esitetään peruslinjauksesta nousevat toimintaperiaatteet. Perussopimuksessa lähetysjärjestöt sitoutuvat noudattamaan Yhteinen todistus 2023 annettuja toimintaperiaatteita. Perussopimuksen toteutumista seuraa ja valvoo kirkon ulkoasiain osasto yhdessä kirkon lähetystyön toimikunnan kanssa, joka raportoi asiasta piispainkokoukselle.

Tällä sivustolla on Yhteinen todistus 2023 linjausasiakirjaan liittyvää täydentävää ja syventävää aineistoa. Näitä voi vapaasti käyttää sekä omaksi iloksi että koulutuksissa ja ryhmissä yhteisen paneutumisen avuksi.

Yksi mahdollisuus tutustua asiakirjaan on käyttää sitä varten luotua opiskelusivua: Yhteinen todistus 2023.

Yhteinen todistus 2023 kieliversioita

Yhteinen todistus 2023 asiakirjasta on käännöksiä seuraavasti:

Kirkkomme Lähetyksen kirjoituksia linjauksesta

Aiempia linjauksia, mietintöjä ja selvityksiä kirkon missiosta ja lähetystyöstä

Kaikki seuraavat asiakirjat eivät täytä saavutettavuusvaatimuksia.