Selkokielinen materiaalipaketti

Selkokielinen sielunhoivakassi

Kehitysvammaisten asumisyksiköissä, vanhusten palvelutaloissa ja monissa muissa paikoissa asuu paljon ihmisiä, jotka hyötyvät selkokielestä. Moni heistä osallistuu mielellään hartauteen ja seurakunnan toimintaan. Käytännössä tämä voi olla usein hankalaa. Yksiköstä ei ole helppo lähteä retkelle tapahtumiin. Aina ei myöskään seurakunnan työntekijä pääse paikalle.

Tämä Sielunhoivakassi sisältää selkokielistä materiaalia, jonka avulla voi järjestää hartaushetken ilman seurakunnan työntekijää. Linkkien takaa löytyy selkokielisiä rukouksia, psalmitekstejä ja kokonaisia hartaushetkiä. Lisäksi mukana on tietoa yksikön henkilökunnalle. Tiedostoja voi tulostaa, laminoida ja toimittaa asumisyksikköön tai palvelutaloon.

Aineisto on Selkokeskuksen hyväksymää ja se on saanut selkotunnuksen.

Vanhuksen kädet.

Huopakuvat