Perinteinen uskova

Piirretty kasvokuva, jossa on edessä lyhythiuksinen mies, jolla on silmälasit ja ristikoru kaulassa. Hänen takanaan on pitkähiuksinen nainen, jonka hiukset ovat kiinni ponnarilla.

Perinteisiä uskovia yhdistää selkeä usko ja elämänkatsomus. Heissä on jotakuinkin yhtä paljon naisia ja miehiä. Omistusasuminen pientaloalueella on tässä ryhmässä tavallista verrattuna muihin nuoriin aikuisiin.
Kirkko on perinteisille uskoville hengellinen ja yhteiskunnallinen toimija, ja kirkollisilla toimituksilla on heille syvä hengellinen merkitys. Perinteiset uskovat osallistuvat todennäköisesti säännöllisesti seurakunnan toimintaan ja toimivat ehkä myös vapaaehtoisena. He toivovat kirkolta selkeää kristillistä sanomaa ja kristillisestä arvopohjasta ja Raamatusta nousevia kannanottoja ajankohtaisiin aiheisiin.
Kolmasosalla tähän segmenttiin kuuluvista on lapsia, joten heille tärkeää on myös seurakunnan lapsiystävällisyys. Kristillinen media verkossa sekä painetussa mediassa tavoittaa heitä melko hyvin.
Tähän segmenttiin kuuluu 160 000 nuorta aikuista, joista kirkon jäseniä on 118 000.

Profiilikortti, jossa on tiivistettynä perinteisen uskovan arvot ja elämäntapa