Parisuhde ja perhe

Kirkko toimii parien ja perheiden vierellä niin ilon kuin huoltenkin keskellä. Toimimme myös monissa verkostoissa ja yhteistyössä hyvinvointialueilla, kunta- ja järjestötoimijoiden kanssa perheiden hyvinvoinnin vahvistamiseksi.

Seurakunta ja sen ammattitaitoiset työntekijät ovat vierellä myös parisuhteen ja perheen eri vaiheissa.

Näiltä sivuilta löydät tietoa ja ideoita niin työntekijöille, vapaaehtoisille kuin seurakuntalaisillekin.

Parisuhteen hyvinvointi

Avoin luento ja koulutukset 2024

ti 16.4. klo 18.00 -19.00 Voimavaroja parisuhteeseen – valtakunnallinen kaikille avoin parisuhdeilta verkossa. Voit jakaa linkkiä eri-ikäisille pareille seurakunnassa, somessa ja verkkosivuilla. Ohjelmassa ohjaajien virikkeitä, tehtäviä kumppanin kanssa, ei ryhmäkeskusteluja. Suora linkki:  Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

to 18.4. klo 14.00 – 15.30 Parisuhteen teemat rippikoulussa ja vanhempien kohtaamisessa. Miten puhua parisuhteen teemoista nuorten ja vanhempien kohtaamisissa. Linkki:  Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Perhetyön ajankohtaiswebinaarit kevät 2024

Tervetuloa työntekijöille suunnattuihin webinaareihin. Voit liittyä mukaan Teams- linkistä Perhetyönwebinaari

• keskiviikko 13.3. klo 14.0015.30 Riidat ja väkivallan uhka perheessä, miten toimin työntekijänä?
    Perhe- ja lähisuhdeväkivaltatyön asiantuntija Niina Remsu, Ensi- ja turvakotien liitto
  • torstai 25.4. klo 14.0015.30 Kuinka toimia ja tukea perhettä, kun vanhemmalla on masennusta?
    Asiantuntija Outi Mäkinen, aikuisten mielenterveystyö, Mieli ry​
  • tiistai 28.5. klo 14.0015.30  Some koukuttaa – mitä voin tehdä?
    Asiantuntija Terhi Mustonen, päällikkö, Digitaaliset riippuvuudet, Sosped ry  ​

Lisätietoja anita.salonen@evl.fi ja liisa.valila@evl.fi

Lapsi, nuori, perhe ja suru

Miten seurakunnassa kohtaamme surevat lapset, nuoret ja perheet?

1. Kiinnostavatko sinua lapsen, nuoren ja perheen suruun liittyvät teemat? Tarjolla on kanava, jossa voit verkostoitua ja osallistua keskusteluun aiheesta. Liity mukaan Polku/Suru, ohjaus ja materiaalit -kanavalle tästä.
  2. Suru, ohjaus ja materiaalit -kanava järjestää iltapäiväkahveja Teams -kokouksena. Tule mukaan jakamaan kokemuksia, toimintamalleja ja materiaaleja.

Kokoonnumme yhteisiin iltapäivähetkeen Teamsissa:

Lapset ja kriisi

Lastenkirkko on tuottanut materiaalin:  13 kohdan tukisisältö aikuisille siitä, miten lapsen kanssa voi pelottavastakin aiheesta turvallisesti keskustella.

Voit käyttää myös esimerkiksi seuraavia materiaaleja:

Muita hyödyllisiä linkkejä