Diakonian viestintäkanavat

Kirkkohallituksen toiminnallisen osaston diakoniaviestinnän kanavia ovat mm. uutiskirje, verkkolehti Diakonia+ sekä sosiaalisen median kanavat. Tervetuloa kuulolle!

Diakonia+

Diakonia+ välittää ajankohtaisia kuulumisia ja puheenvuoroja Suomen ev.lut. kirkon diakonisesta toiminnasta. Diakonia+ palvelee kirkon diakoniasta kiinnostuneita. Tavoitteena on kertoa diakonisesta toiminnasta tavalla, joka innostaa uudistamaan kirkkoa ja yhteiskuntaa.

Diakonia sosiaalisessa mediassa

Diakonia ja yhteiskunta -Facebook-ryhmä

Kirkon diakonian Instagram-sivu

@kirkondiakonia X-palvelussa

Uutiskirje

Diakonia ja yhteiskunta -yksikön uutiskirje lähetetään sähköpostitse kirjeen tilanneille. Voit liittyä uutiskirjeen tilaajaksi.

Diakonia-lehti

Diakonia-lehti ilmestyi 1960-2019. Lehti jatkoi jo ennen sitä ilmestyneen Helsingin Diakonissalaitoksen “Viesti”-lehden perinnettä. Ensimmäisen lehden pääkirjoituksessa Pauli Vaalas totesi, että “diakonia kaipaa ohjelmaa, uusia työnäkyjä, laajempaa yhteyttä, innoitusta. Harras toivomme on, että DIAKONIA (lehti) tässä mielessä voisi tuoda jotain uutta kirkkomme elämään.” Tätä kaikkea todella Diakonia-lehti on tuonut vuosikymmenten ajan.

Tässä alla on vapaasti ladattavissa vuosien 2010-2019 Diakonia-lehden pdf-versiot. Useimmat teemat ovat diakoniassa edelleen (tai ehkä jälleen) ajankohtaisia. Julkaisijana Diakonia ry.
Vuodesta 2020 alkaen Diakonia-lehden sijaan on julkaistu verkkolehteä Diakoniaplus.

Diakonia+

Verkkolehti Diakoniaplus julkaisee ajankohtaisartikkeleita ja puheenvuoroja diakonian kentältä.