Radiojumalanpalvelus

Kirkon viestintä tuottaa radiojumalanpalveluksia yhteistyössä Yleisradion kanssa.

Yleisradion ensimmäinen radiojumalanpalvelus kuultiin Tampereen tuomiokirkosta muutama päivä yhtiön toiminnan aloittamisen jälkeen, 12.9.1926.

Radiojumalanpalvelus on sekä uskon harjoittamista että radiodokumentti.

Radio antaa kuulijalle mahdollisuuden luoda omia mielikuvia, mennä omaan kirkkoon. Siten radiojumalanpalvelus tulee sekä kuulijaa lähelle, että jättää tilaa asettua Jumalan kasvojen eteen.

Yle Radio 1 välittää jumalanpalvelusohjelmistoa sunnuntaisin sekä erityisjuhlapyhinä:

• Klo 10.00 joka pyhäpäivä luterilainen jumalanpalvelus
  • Klo 20.00 vuorottelevat sunnuntaipäivinä ortodoksinen jumalanpalvelus ja ns. vapaiden kirkkokuntien jumalanpalvelus tai katolisen kirkon messu

Näillä sivuilla ohjeistetaan seurakuntia, jotka toteuttavat radiojumalanpalveluksia.

HUOM! Ohjelmatuotantojen yleissähköpostiosoite on muuttunut muotoon radio.kirkonviestinta(at)evl.fi (ennen radio.kt(at)evl.fi).

Muualla verkossa

Radiojumalanpalvelukset Yle Areenassa »
Radiohartaudet ja -jumalanpalvelukset Yle Areenassa »
Yle Radio 1:n ohjelmaopas »