Nuorisotyö

Tuemme seurakuntia nuorisotyön yhteisten suuntaviivojen ja strategioiden valmistelussa. Toimimme yhdessä hiippakuntien ja järjestöjen sekä muiden yhteistyötahojen kanssa ja järjestämme ajankohtaisia neuvottelupäiviä. Huolehdimme, että nuorisotyö on kirkossa nuoria osallistavaa, kristityn identiteettiä vahvistavaa ja spiritualiteettia hoitavaa. Pidämme tärkeänä suvaitsevaisuus- ja rauhankasvatusta, vastuuseen kasvamista ja syrjäytymisen ehkäisyä.

Lupa uskoa ja kasvaa

Kirkon kasvatuksen uusin barometri julkaistiin Nuori2023-tapahtumassa. Barometrin otsikko ”Lupa uskoa ja kasvaa” viittaa uskonnonvapauslakiin, joka vuonna 2023 täyttää Suomessa sata vuotta. Barometrissa tarkastellaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kasvatuksen työntekijöiden näkemyksiä ja kokemuksia ajankohtaisista teemoista. Barometrin aineisto koottiin Webropol-kyselyllä maaliskuussa 2022. Kyselyyn vastanneita oli 325, mikä on noin 11 prosenttia kaikista kirkon kasvatuksen työntekijöistä.

Kirkon julkaisut (evl.fi)

Kuvassa lapsia istumassa.
“Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun.” Jes. 43:1b.