Tiekartta

Tervetuloa Hiilineutraali kirkko -tiekartan julkistustilaisuuteen!

Aika pe 22.11.2024 klo 13-14
Paikka Teams-tilaisuus, linkki alla

Liity kokoukseen nyt

Suomen ympäristökeskus (Syke) on laatinut Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle tiekartan kohti hiilineutraalia kirkkoa vuonna 2030. Iltapäivän Teams-tilaisuudessa Syken asiantuntija, tutkimusinsinööri Jarmo Linjama esittelee tiekartan tärkeimmät löydökset ja johtopäätökset, kirkon päästövähennyspotentiaalin, painavimmat päästöjä leikkaavat toimenpiteet sekä Syken suosituksia kirkon seuraaviksi askeleiksi kohti hiilineutraaliutta.

Tilaisuuden kulkua johdattelee Hiilineutraali kirkko 2030 -kärkihankkeen projektipäällikkö, Kirkkohallituksen kestävän kehityksen asiantuntija Ilkka Sipiläinen. Kysymyksiin ovat vastaamassa myös hankkeen työryhmän jäsenet, Kirkkohallituksen hankintapäällikkö Carita Wuorsalo ja Helsingin seurakuntayhtymän ympäristöasiantuntija Elina Hienonen.

Tilaisuus järjestetään Teams-kokouksena.

Ennakkotieto: merkitse myös helmikuun 2025 tiekartta-työpaja kalenteriisi

Marraskuussa esiteltävä Syken tiekarttadokumentaatio on laaja ja yksityiskohtainen. Sen lisäksi tuotamme seurakunnille myös yleistajuisemman, helppokäyttöisemmän ja visuaalisuutta korostavan materiaalipaketin, joka valmistuu vuoden 2025 alkupuolella. Esittelemme tiekarttaa ja sen soveltamista sekä nämä materiaalit helmikuussa järjestettävässä työpajassa, jossa on mahdollista myös perehtyä yksityiskohtaisemmin yksittäisten seurakuntien tarpeisiin.

Merkitse jo nyt tämäkin tilaisuus kalenteriisi!

Tiekartta-työpaja järjestetään Etelärannassa (neuvotteluhuone Mikael) 4.2.2024 klo 12-15. Tilaisuutta on mahdollisuus seurata myös striimin välityksellä.