Partiotyön tilastointi

Seurakuntien partiotyön tilastointi muuttui vuonna 2021.

Partion ryhmiä ja tapahtumia ei tarvitse jatkossa tilastoida seurakuntien järjestelmien kautta. Kirkkohallitus saa tiedot Suomen Partiolaiset ry:n Kuksa-järjestelmän kautta, mikäli lippukunnan tilastoi toimintansa Kuksaan. Tämän on mahdollista koskea kaikkia partion ryhmiä ja tapahtumia vuodesta 2022 lähtien.

Jotta tilastointi siirtyy suoraan Kuksasta, on varmistattava seurakunnan taustayhteisölippukunnilta, että heidän tapahtumansa ja niistä tilastoitavat tiedot tallennetaan Kuksaan. Tilastotiedot siirtyvät Kuksasta kirkon järjestelmään, jos lippukunta tallentaa tapahtuman Kuksaan ja laittaa ruksin kohtaan ”Näytetään tilastoissa”. Valinta tulee tehdä jokaiselle tapahtumalle erikseen. Partion sivuilla on julkaistu tästä tilastointiohje.