Reseptio-lehti

Reseptio on Kirkon ulkoasiain osaston teologisten asiain aikakauslehti, jossa käsitellään ekumenian ja teologian ajankohtaisia teemoja.

Lehti on ilmestynyt vuodesta 1992 alkaen ja vuosittain ilmestyy kaksi numeroa.

Reseptiota on jo kymmenisen vuotta julkaistu myös PDF:nä verkossa lehden lisäksi. Nyt Reseptio kuten moni muukin lehti on siirtynyt kokonaan verkkoon. Reseptio 2/2021 on siis ensimmäinen Reseptio, joka on julkaistu vain verkkolehtenä.

Aikaisemmin julkaistuja lehtiä voi tiedustella Teologisten asiain yksiköstä.

Reseptio 2024

Reseptio 1/2024

Tämän Reseption teemat keskittyvät erityisesti Suomen Adventtikirkon ja Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ensimmäisiin teologisiin neuvotteluihin, jotka käytiin Tampereella 25.-26.1.2024. Reseptiossa pääset lukemaan myös kaksi laajahkoa kirjoitusta, jotka keskittyvät ajankohtaiseen keskusteluun kirkon missionaarisuudesta sekä toisaalta kristinuskon politisoitumisen ja ideologisoitumisen vaaraan.

johtava asiantuntija

Tomi Karttunen