Seppopäivät

29.-31.10. 2024 Hämeenlinnassa
28.-30.10. 2025 Helsingin hiippakunnan alueella
Seppomestareiden verkostotapaaminen on ennen seppopäiviä maanantaista tiistaihin

Valon kantajat

seppopäivät 29.-31.10.2024

Paikkana Loimalahden leirikeskus Hämeenlinna

Alustava ohjelma

Ti 29.10.2024

Klo 12                  Lounas

Klo 13                  Valon kantajat teeman hengessä yhteinen aloitus ja tutustuminen

Klo 14.30/15       Pihakahvit

Klo 15/15.30       Nysväyksen aloitus

Klo 17                  Päivällinen

Klo 18                  “Valo partiossa” -keskustelutilaisuus

Keskustellaan muun muassa lasten ja nuorten toivosta sekä partion ja kirkon tulevaisuudesta. MIllaista valoa loistamme yhdessä ja millä keinoin? Mukana keskustelemassa mm. Suomen partiolaisten puheenjohtaja Henri Backman, järjestökoordinaattorit Petri Louko ja Sanna Uotila, Kirkkosuhdeluottis Santeri Väänänen sekä Kirkkoherra Kimmo Reinikainen

Klo 20                  Iltahartaus, iltapala, saunat

Ke 30.10.

Klo 8                    Aamupala

Klo 9                   Kuolema kohtaa seppopäivät

Kuolema leikeissä. Keskiaikainen kuolemakäsitys ja sen anti nykyaikaan. Pyhä on läsnä erityisesti elämän rajatilanteissa. Kuoleman käsittely muutoksessa: miten tuemme lapsia ja nuoria kuoleman käsittelyssä? Voiko lajikadon ja kestävän tulevaisuuden teemoja liittää lasten ja nuorten kuoleman ja surun käsittelyyn?

Klo 11.30/12      Lounas leirikeskuksessa

Siirtyminen Hämeen linnaan

Klo 13/13.30      Hämeen linnan haamut

Opastettu kierros Hämeen linnassa.

Klo 15                  Kuoleman kahvila

Kokemukset kuoleman kahviloista eri puolelta maailmaa osoittavat, että turvallinen ja avoin puhe kuolemasta on myös osa hyvää elämää. Tutustutaan Kuoleman kahvila konseptiin ja kokeillaan keskustelua kuolemasta.

Klo 16.30/17      Messu Hämeenlinnan kirkossa

Hämeenlinnan seurakunnan nuorten bändi

Klo 18/18.30       Illallinen

Klo 20.30            Iltahartaus, saunat, nysväys jatkuu

To 31.10.

Klo 8                    Aamupala

Klo 9                    Seppokokous ja muita ajankohtaisia asioita

Klo 12                 Lounas

Klo 13                  Päiviemme päätös

Osallistumismaksu täysihoitoineen 225 €. Ilmoittautuminen avataan tälle sivulle elokuussa.

Seppomestareiden työneuvottelu 28.10.2024

Paikkana Loimalahden leirikeskus Hämeenlinnassa. Ohjelma alkaa ma 28.10. klo 13 ja sitä ennen on tarjolla lounasta klo 12 alkaen. Ohjelma päättyy Ti 29.10. klo 12 seppopäivien alkamiseen. Tarkempi ohjelma julkaistaan myöhemmin seppomestareiden Teams-ryhmässä.

Osallistumismaksu täysihoitoineen 110 € (pelkkä seppomestaritapaaminen) tai 285 € seppomestaritapaaminen + seppopäivät.