Avustukset kirkollisille järjestöille

Kirkolliskokous on hyväksynyt kirkon keskusrahaston vuoden 2024 talousarviossa 80 000 € myönnettäväksi järjestöille avustuksina. Avustukset myöntää Kirkkohallituksen täysistunto toiminnallisen osaston johtajan esittelystä.

Avustuksen hakeminen

Avustusta haetaan vuosittain 31.1. mennessä. Hakemukset lähetetään sähköpostitse osoitteeseen kirkkohallitus@evl.fi. Liitteet voi tarvittaessa lähettää myös osoitteella Kirkkohallitus, PL 210, 00131 Helsinki.

Ainoastaan alla olevalla lomakkeella haetut avustushakemukset käsitellään.

Lomake

Kirkon keskusrahaston avustus kirkollisille järjestöille

Kyrkans centralfonds understöd till kyrkliga organisationer

Raportointi avustuksen käytöstä

Edellisenä vuonna myönnetystä avustuksesta sekä avustuksen avulla toteutetusta työstä tulee raportoida Kirkkohallitukseen. Raportin pituus 1–2 sivua. Tiedot tulee toimittaa erillisenä vapaamuotoisena liitteenä vuosittain 31.12. mennessä kirkkohallituksen kirjaamoon, kirkkohallitus@evl.fi.