Kirkkovuosi polulla

Paastonaika

Tällä hetkellä vietämme paastonaikaa. Paastonaika pitää sisällään kirkkovuosi polulla -aineistot tuhkakeskiviikosta pitkäperjantaihin.

Paastonaika

Kirkkovuosi polulla aineistot

Aineistojen tavoitteena on vahvistaa eri ikäisten ihmisten kokemusta siitä, että jumalanpalvelus on mun tila ja porukka, jossa saan olla minä, koen, että olen rakas ja saan toimia mielekkäällä tavalla ja kasvaa kristittynä.

Aineistossa eri viikkojen teemoja avataan tilan, toiminnan ja symbolien kautta lähestyen.

• Tila ja tunnelma: Mitä näen, kun avaan kirkon oven? Mihin tila kutsuu? Miten minut kohdataan? Voinko astua sisään kertomukseen?
  • Toiminta: Mitä tilassa tapahtuu? Miten pääsen toimimaan itse? Mikä minua kiinnostaa ja houkuttelee?
  • Sanat ja symbolit: Mikä symboli tiivistää olennaisen? Miten se näkyy, kuuluu ja tuoksuu? Millaiset kysymykset tai sanat auttavat liittymään mukaan ja luomaan yhteyttä? Mitä tekstiä tutkitaan?
  • Koti: Mitä yhdessä koetusta kulkee mukanani kotiin? Miten voin jatkaa? Mikä muistuttaa minua tästä myöhemmin?

LUE LISÄÄ (Kirkonkello.fi)

Kirkkovuosi polulla -kuvat

Kirkon kuvapankista löytyy png- ja vektorimuotoiset (Ai) tiedostot kaikista kuvista kansiosta nimeltä Kirkkovuoden kuvat 2024. Kuvat ovat seurakuntien vapaassa käytössä.

Kirkon kuvapankki

Anna palautetta

Toivomme palautetta sekä toimivista sekä toimimattomista sisällöistä. Esimerkit erilaisista kokeiluista otetaan ilolla vastaan. Linkki vie Kirkkohallituksen jumalanpalvelustiimin sähköpostiin (jumalanpalvelus.kirkkohallitus@evl.fi).

Palaute