Medialle

Median osallistuminen Lähetyskumppanuusneuvotteluihin

Media on tervetullut seuraamaan Lähetyskumppanuusneuvotteluiden julkisia tilaisuuksia sekä haastattelemaan osallistujia. Akkreditoidu tapahtumaan. Akkreditoituminen on pakollista, mutta on kuitenkin mahdollista aina tapahtumaan alkuun saakka.

Kun saavut, saat aulasta itsellesi lehdistöpassin, jota toivomme sinun pitävän mukanasi koko konferenssin ajan.

Iltapäivien työpajat ovat lähtökohtaisesti suljettuja päivä- ja mediavierailta. Voit kuitenkin tiedustella osallistumismahdollisuutta työpajan vastuuhenkilöltä.

Osallistujalista

Tapahtuma osallistujalista elää vielä. Saat osallistujalistan lähempänä tapahtumaa, kun pyydät sitä: maria.mountraki@evl.fi

Haastattelut

Tapahtuman pääpuhujien haastattelupyynnöt pyydetään esittämään Risto Jukolle risto.jukko@evl.fi, Maria Mountrakille maria.mountraki@evl.fi tai Anna Patroselle anna.patronen@evl.fi.

Muiden osallistujien haastattelut voit sopia etukäteen tai paikan päällä suoraan kyseisten henkilöiden tai heidän yhteistyökumppaniensa kanssa.

Mahdollistathan kuitenkin osallistujillemme mahdollisimman häiriöttömän konferenssikokemuksen!

Key note -puheet

Julkaisemme tällä sivustolla pääpuhujien puheet sellaisenaan, kun ne on pidetty.

Bishop Dr Kaisamari Hintikka: Closing Sermon

Bishop Dr. Kaisamari Hintikka Comment to the Keynote of Rev. Dr Anne Burghardt

Dr. Rev. Anne Burghardt Society and Church – Changing Landscapes

Dr. Rev Kuzipa Nalwamba: Creation in Changing Landscapes

Bishop Teemu Laajasalo’s comments in response to the World Council
of Churches’ General Secretary Jerry Pillay’s speech

Jerry Pillay: Church in changing landscapes: God’s Mission and Our Own

Näenkö Jeesuksen siinä, mikä minusta vaikuttaa köyhältä ja vähäpätöiseltä? | Turun ja Suomen Arkkipiispa Tapio Luoma

Avaussanat Lähetyskumppanuusneuvotteluissa 26.8.2024 Sofia-keskuksessa | Piispa Jari Jolkkonen

Tiedotteet

Julkaisemme tällä sivustolla tapahtuman tiedotteet. Huomaa kuitenkin, ettei puheista ole tulossa erillisiä tiedotteita.

”Tahdomme tulla tähän viikkoon korva edellä” – Lähetyskumppanuusneuvottelut käynnistyivät Helsingissä – Evl.fi

Kirkon järjestöt tulevat yhteen kansainvälisten kumppaniensa kanssa Helsingissä 26.-30.8. – Evl.fi

Lähetyskumppanuusneuvottelut on kirkon vuoden 2024 tärkein kansainvälinen tapahtuma – Evl.fi

Artikkelit

Kuzipa Nalwamba: Kristinuskon oppi luomisesta tarjoaa vakaan perustan ja toivon lähteen   – EVL Plus

Jerry Pillay: Kristinusko on merkityksellistä maailmanlaajuisten kriisien keskellä – EVL Plus

Valokuvat

Tapahtumasta otetaan päivittäin valokuvia. Mediapankkiin pääset tästä.

Ruokailu

Kulttuurikeskus Sofiassa tarjoillaan tapahtumavieraille lounasta ja päivällistä. Voit liittyä mukaan ja maksaa ruokailusi itse suoraan Sofiaan.

Striimi

Jos et pääse paikalle, aina voit seurata lähetyskumppanuusneuvotteluita striimin välityksellä. Striimi ei vaadi kirjautumista.

Lähetyskumppanuusneuvottelut kansainvälisesti

Kirkkojen maailmanneuvoston nostoja

n Finland, WCC general secretary reflects on the church’s mission in challenging times | World Council of Churches (oikoumene.org)

WCC addresses inclusivity at consultation in Finland | World Council of Churches (oikoumene.org)