Kaikki tulevat tapahtumat

09.12.2024 klo 14:00 - 09.12.2024 klo 15:00

Rippisalaisuus ja vaitiolovelvollisuus kirkossa -info 9.12.

Kirkkolakikirjoja.

Tapahtuman tiedot

09.12.2024 klo 14:00 - 09.12.2024 klo 15:00

Tapahtuman kuvaus

Kirkon työntekijöiden vaitioloa ja ilmoitusvelvollisuutta säätelevä lainsäädäntö on muuttunut, jonka vuoksi vaitioloon ja ilmoitusvelvollisuuteen liittyvää ohjeistusta on päivitetty. Osallistu Teamsin kautta ja tule kuulemaan uuden asiakirjan keskeisimmät muutokset sekä tutustumaan verkkosivujen sisältöihin 9.12. klo 14.00–15.00.

Uusi asiakirja on nimeltään Rippisalaisuus ja vaitiolovelvollisuus kirkossa. Se kokoaa yhteen seurakunnan työntekijöitä koskevan vaitioloon ja ilmoitusvelvollisuuteen liittyvän ohjeistuksen. Asiakirja korvaa aiemman Aika puhua – aika vaieta. Rippisalaisuus kirkossa -asiakirjan.

Asiakirja jakautuu kolmeen osaan:

1. Pappeja koskeva osuus, erityisesti rippisalaisuus ja sen soveltaminen.
  2. Seurakunnan muita työntekijöitä koskeva osuus.
  3. Muun lainsäädännön vaikutus seurakunnan työntekijän vaitiolo- ja ilmoitusvelvollisuuteen.

Tutustu päivitettyyn asiakirjaan

Infotilaisuudessa ovat mukana asiakirjan koonneet työryhmän jäsenet sekä aikaa kysymyksille. Tilaisuutta ei tallenneta.

• Tervetuloa, Sari-Annika Pettinen
  • Miksi ohjeistus on päivitetty? Kari Kopperi