Presstjänst

Presstjänsten (Kyrklig tidningstjänst) rapporterar om beslut som fattas på nationell nivå i kyrkan och aktuella kyrkliga händelser.

Presstjänsten (Kyrklig tidningstjänst) rapporterar om det kyrkliga beslutsfattandet i kyrkomötetbiskopsmötet och kyrkostyrelsens plenum. Vi bevakar också aktuella händelser i kyrkan med speciellt fokus på det som händer i det svenska Borgå stift.

Nyheter från Kyrklig tidningstjänst hittar du på kyrkans webbplats och i Epressi. I en mediekalender som uppdateras kontinuerligt berättar vi vad som är på gång.

Via kyrkans svenska Twitterkonto tweetar vi våra nyheter men lyfter också fram övriga aktuella frågor om kyrka och samhälle, också från den internationella kyrkliga arenan.

För att få del av våra pressmeddelanden anmäl om det via e-posten presstjanst@evl.fi eller följ oss på Twitter.

Ta kontakt

Sakkunnig i kommunikation Åsa Holmvik