Kyrkan på Stafettkarnevalen

Vad ska jag göra hela dagen på Stafettkarnevalen när mitt lag inte gick vidare? Vad ska jag göra när min skola inte har någon hejarklack? Vad ska jag göra när bussen hem går först om en timme?

Aktiviteter för barn och unga under Stafettkarnevalen

I kyrkans tält på Stafettkarnevalen kan barn och unga delta i olika aktiviteter, bland annat lyckohjul, fortunaspel och fyra i rad.

På plats finns barn- och ungdomsarbetsledare från församlingar och personal från Kyrkans central för det svenska arbetet (KCSA). Vi diskuterar också gärna med er lärare om hur vi kan hjälpa er i skolvardagen, så kom gärna och hälsa på oss i tältbyn!

Kyrkans tält i Stafettkarnevalsvimlet

Vem kan tala alla världens språk? Enligt gåtboken är svaret “ekot”, men ett av barnen vid lyckohjulet hade ett bättre svar: “Gud!”

nyckeln.net