För anställda

Arbetar du i en församling och har ungdomar som är intresserade av att delta i UK? På den här sidan hittar du information som riktar sig till anställda i församlingarna.

Aktuellt

Protokollet från UK 2024 publiceras på hemsidan och skickas till församlingarna vecka 19. Planeringen av UK 2025 har inletts.

UK:s årsklocka

Ungefär så här ser ett UK-år ut, så du någorlunda kan räkna ut vad som behöver göras när.

April/maj

Protokollet från senaste UK skickas till församlingarna och planeringen av följande UK inleds. Ett nytt tema offentliggörs närmare sommaren.

Augusti/september

Temasångtävlingen startar och eventuellt en grafiktävling.

Oktober/november

Kallelsen till UK skickas ut med förhandsinformation. Anmälningslänken öppnar. Deadline för bidrag till temasångtävlingen. Dags att senast nu skicka in motioner och initiativ. Motioner och initiativ kan skickas in när som helst på året, men senast i slutet av året.

Slutet på december/en månad innan UK

Sista datum att anmäla sina ungdomar till UK. Sista möjligheten att lämna in motioner, initiativ och eventuellt annat material som ska vara med i programhäftet.

En vecka innan UK

Information och programhäfte (med föredragningslista och ärenden) skickas per e-post till alla anmälda.

Efter UK

Protokollet renskrivs.

Dokument

Inför varje UK skickas många dokument per e-post. Allt hittas också på den här sidan samt i Teams (Ungdomsarbete i Borgå stift), så gå med där om du inte redan är. I Teams hittas också noter till alla temasånger.

Dokument som ungdomar behöver hittas både här och under aktuella UK:s sidor.

Kontakt

Om du har frågor om UK under årets gång kan du rikta dig till sakkunnig i ungdomsfrågor. När det är dags för ett nytt UK ansvarar olika personer för olika områden, så kolla noga vem du ska kontakta i vilket ärende.