Mötes- och inkvarteringstjänster

Välkommen till Kyrkans utbildningscentral!

Kyrkans forskning och utbildning tar hand om mötes- och inkvarteringsarrangemangen för utbildningar, möten, nätverksträffar och konferenser som ordnas i utbildningscentralens utrymmen.

• Trivsamma mötesrum i en ljus, öppen byggnad
  • Två föreläsningssalar och åtta grupprum
  • Inkvarteringsrum (enkelrum)
  • Lättillgängligt med både kollektivtrafik och egen bil
  • Kulturlandskapet vid Tusby träsk

Kyrkans utbildningscentral i Träskända erbjuder goda möjligheter för många slags evenemang. De välutrustade och fräscht inredda föreläsningssalarna och grupputrymmena passar utmärkt för såväl arbetsmöten som nätverksträffar.  I den stora föreläsningssalen ryms cirka 50 personer.

Inredningen i föreläsningssalarna och grupprummen kan anpassas enligt era behov. I mötesutrymmena har ni tillgång till AV-utrustning och trådlöst nätverk.

Vid utbildningscentralen finns också Agricola-kapellet med plats för ca 90 personer. Kapellet är avsett för gudstjänster, men man kan också ta en egen stilla stund där.

Utbildningscentralen ligger på samma campusområde som STEP (före detta Seurakuntaopisto).  Det är lätt att ta sig hit med buss eller närtåg från Helsingfors. Det finns gratis parkering för dem som kommer med egen bil.

Utbildningscentralen är en attraktiv evenemangsplats även för internationella konferenser tack vare närheten till Helsingfors-Vanda flygplats och den natursköna miljön vid Tusby träsk.

Inkvarteringsrummen ger lugn och ro

Vid utbildningscentralen finns 49 fina enkelrum med rofylld utsikt mot gården. I logiflygeln har gästerna har tillgång till två sällskapsrum som kan användas under fritiden eller för möten.

På kvällarna kan mötesgästerna använda campusområdets gym och koppla av i utbildningscentralens två bastur. Om ett bastubad vid sjön lockar, kan ni boka campusområdets strandbastu.

Kontakta oss

Förutom mötes- och utbildningsrum och inkvartering ordnar utbildningscentralen också måltiderna under ert evenemang samt bistår i mötesarrangemangen.  För större evenemang kan man utöver Utbildningscentralens utrymmen också boka Församlingsinstitutets salar, där det ryms 130–500 personer.

Har ni önskemål kring ert evenemang?  Ta kontakt med Anne-Mari Rytkönen så kan förberedelserna börja.