Seurakuntatetti

Seurakunnissa ympäri Suomen voit TET-jaksolla tutustua monipuolisiin ammatteihin ja työtehtäviin. Voit itse ehdottaa, millaiseen työnkuviin ammatteihin haluaisit tutustua. Seurakuntien työntekijät kohtaavat ihmisiä vauvasta vanhuksiin. Kohtaamisen paikka voi olla esimerkiksi somessa, kerhoissa, alttarilla, hautausmaalla tai vaikkapa hiekkalaatikolla. Seurakunnissa voit tutustua myös muun muassa viestijän, kiinteistönhoitajan tai talouspäällikön työhön. Seurakuntatetissä saat arvokasta kokemusta ja yhteisöllisen työympäristön.

Symboleja tummalla taustalla.

Seurakunnan töissä on monia mahdollisuuksia

TET-jaksolla voit tutustua muutamaan tai vaikkapa kymmeneen erilaiseen ammattiin.

• Jokainen leiri rakentuu hyvästä ruoasta, siististä paikasta, kiinnostavasta ohjelmasta turvallisessa ilmapiirissä.
  • Kun apua tarvitaan, niin apua saa diakoniatoimistosta, ruokajakelusta, perheneuvonnasta tai kahdenkeskisistä keskusteluista.
  • Häitä ennen asioidaan virastossa tai netissä, sovitaan tiloista ja musiikista, käydään vihkikeskustelu.
  • Seurakunnan toimintaa ja henkilöstöä johdetaan, taloutta suunnitellaan, päätöksiä valmistellaan.
  • Kaikesta tästä viestitään kuvin, sanoin ja videoin, netissä, somessa ja erilaisissa medioissa.
Eri amamteissa toimivia koottu kolmen kuvan kollaasiksi.

Kiinnostuitko TET-harjoittelusta lähiseurakunnassasi?

Seurakunnissa on töissä kaikkiaan lähes 19 000 ammattilaista. He kohtaavat ihmisiä sekä arjessa että juhlassa.

Seurakunnissa työskennellään monenlaisissa hengellisen työn ammateissa sekä toimistotöissä, hautausmailla, leirikeskuksissa tai vaikkapa IT-alan tehtävissä.

Ota rohkeasti yhteyttä seurakuntaan, kun haluat tutustua monipuoliseen harjoittelupaikkaan.

Kaksi henkilöä ruokajakelussa.

"Todella kiva ja mielenkiintoinen TET-jakso, pääsi tutustumaan laajalla skaalalla koko työhön. Sai käyttää mielikuvitusta. Rentoa, mutta ei tylsää, paitsi kokoukset. En tiennyt, että toiminta on niin monipuolista. Kivaa! Työtä tehtiin yhdessä. Työkavereiden kanssa naurettiin paljon."

asiantuntija

Marja Pesonen