Kuopion hiippakunta

Kuopion hiippakunnan opiskelijoiden KiTOS-päivät

Hyvä opiskelija! Tervetuloa Kuopion hiippakunnan KiTOS-päiville Kuopioon Rytkyn leirikeskukseen!

Kuopion hiippakunnan KiTOS Kuopion Rytkyllä to-pe 21.-22.11.2024

Hyvä opiskelija!

Olet opiskelemassa kirkon ammattiin ja seurakuntaharjoittelu/ työssäoppimisjakso on sinulla jo ehkä suoritettu tai ainakin hyvin ajankohtainen asia. Saatat olla jo hyvin perehtynyt kirkon työhön vapaaehtoistoiminnan tai seurakunnan nuorisotyön tai muun toiminnan kautta.

Kutsumme sinua KiTOS-seminaariin pohtimaan, millainen kirkko on työpaikkana ja voisiko kirkko olla sinulle tuleva työnantaja. Seminaarin tarkoituksena on kuulla harjoittelun sinussa herättämiä kokemuksia ja ajatuksia, keskustella kirkosta työpaikkana, pohtia seurakuntaa mahdollisena tulevana työpaikkana ja visioida mihin suuntaan kirkon työ on kehittymässä.

Seminaari on sinulle ilmainen ja samalla se on sinulle kirkollisen koulutuspolun alku. Lyhenne KiTOS tulee sanoista kirkon työhön opiskelevien seminaari. Mukaan kutsutaan kaikkia kirkon tehtäviin opiskelevia eri alojen opiskelijoita, sillä myös työ seurakunnassa on moniammatillista.

Ilmoittautuneet saavat lähempänä tapahtumaa sähköpostin tapahtumasta.

Olet sydämellisesti tervetullut!

Ilmoittautuminen ja aikataulu

Kuopion hiippakunnan KiTOS toteutetaan Rytkyn leirikeskuksella Kuopiossa, Rytkynrannantie 16, 70800 Kuopio (n. 20 km Kuopion keskustasta). Katso myös Rytkyn leirikeskus – Kuopion seurakunnat.

Torstai 21.11.

12.00    Lounas

13.00    HARTAUS

13.15    HARJOITTELU OSANA POLKUA KIRKON TYÖHÖN

14.30    Kahvi

15.00    MITÄ TYÖTÄ KOHTI – MITÄ HYVÄÄ PÄÄSEN TEKEMÄÄN KIRKOSSA?

Työn tarkoitus: mitä voin saada aikaan, mikä on mahdollista? Mihin meitä tarvitaan?

16.15    Tauko

16.30    HENGELLISEN ELÄMÄN HOITAMINEN

18.00    Päivällinen

19.00    MESSUN VALMISTELU YHDESSÄ

ILTARUKOUS

klo 20    Sauna ja iltapala, yhdessä sovitulla aikataululla

Perjantai 22.11.

7.45       Aamupala

8.30       MESSU YHDESSÄ TOTEUTTAEN

Pystykahvit

9.30       TYÖHYVINVOINTI

10.30    Tauko

10.45    MONIAMMATILLINEN YHTEISTYÖ SEURAKUNNASSA

12.00    Lounas

13.00    PÄIVIEN YHTEENVETO SEKÄ ARVIOINTI JA KEHITYSAJATUKSIA

14.00    Lähtökahvit ja kotiin

Aloitamme torstaina 21.11. klo 12 lounaalla ja ohjelma päättyy pe 22.11. klo 14 kahveihin. Julkisilla kulkuneuvoilla pitäisi ehtiä tällä aikataululla kohtuullisesti Kuopioon. Tarvittaessa järjestämme kuljetuksen Kuopion matkakeskukselta (rautatieasemalta ja linja-autoasema). Jos pitkän matkan vuoksi tarvitset majoitusta jo keskiviikosta, ole yhteydessä Juha Antikaiseen.

Ilmoittautuminen tästä linkistä 31.10.2024 mennessä:

Seminaariin osallistuminen on sinulle osa työssäoppimista/harjoittelua ja maksuton. Hiippakunta maksaa myös matkakulusi julkisten kulkuneuvojen mukaisesti. Matkaliput sinun tulee hankkia itse.

Teemoja seminaarissa

• Tee työtä, jolla on tarkoitus
  • Minun työntekijäidentiteettini
  • Harjoittelupaikasta työpaikaksi
  • Seurakuntatyön ihanne ja todellisuus
  • Mitä kirkon työssä odotetaan?
  • Mitä pääsen tekemään, mihin osalliseksi?

Pohdimme kanssasi:

• ”Miten kirkossa voi saada työtä?”
  • ”Millaista osaamista työssä odotetaan?” ja
  • ”Millaista hengellisyyttä kirkon työntekijällä odotetaan olevan?”

Ohjelma ja todistus

Lopullinen ohjelma lähetetään sinulle sähköpostilla ilmoittautumisen jälkeen, hyvissä ajoin ennen seminaaria. Osallistumisesta annetaan todistus.

Lisätietoja: Hiippakuntasihteeri, pastori Juha Antikainen, juha.antikainen@evl.fi, p. 044 7050609.

KiTOS-logo.