Varhaiskasvatuksen ohjaaja – varhaiskasvatuksen, perhe- ja verkostotyön osaaja

Varhaiskasvatuksen ohjaaja suunnittelee ja toteuttaa tapahtumia sekä koordinoi ja kehittää seurakunnan varhaiskasvatusta ja perhetoimintaa yhdessä lastenohjaajien kanssa. Varhaiskasvatuksen ohjaaja kutsuu lapsia ja perheitä mukaan osallistumaan ja kehittämään toimintaa sekä kertomaan toiveitaan ja aloitteitaan. Työssä keskeistä on yhteistyö kunnan varhaiskasvatuksen, esimerkiksi päiväkotien sekä muiden lasten ja perheiden kanssa toimivien kanssa.

Koulutus

Varhaiskasvatuksen ohjaajan virkaan valmistutaan suorittamalla 210 opintopisteen laajuinen sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto: sosionomi (AMK), varhaiskasvatuksen ohjaaja, johon sisältyy teologisia, kirkon ja seurakunnan työhön sekä kirkon kasvatukseen ja erityisesti kirkon varhaiskasvatukseen liittyviä opintoja kirkon säädöskokoelman päätöksen nro 165 mukaisesti.

Koulutusta järjestetään Diakonia-ammattikorkeakoulussa.

Aikuisia ja pieniä lapsia perhemessussa

Lue lisää Evl.fi/plus-palvelussa:

Tutkintopäätökset Evl.fi/plus-palvelussa