asiantuntija

Eteläranta 8
00130, Helsinki

Tietoja minusta

Työskentelen rippikoulun ja kirkon kasvatuksen kehittämisen asiantuntijana Kirkkohallituksen toiminnallisen osaston Jumalanpalvelus ja kasvatus -yksikössä. Vastaan rippikouluun ja isostoimintaan, kummiuteen sekä kouluikäisten toimintaan liittyvistä kysymyksistä. Niiden lisäksi työpöydälläni on Polku-toimintamallia, millenniaalien polkuja, ympäristökasvatusta ja nuorten osallisuutta. Koulutukseltani olen teologian maisteri sekä filosofian maisteri ja aineenopettaja. Kuulun Tampereen hiippakunnan papistoon.

Jag arbetar som sakkunnig inom konfirmandarbete och utveckling av kyrkans fostran vid Kyrkostyrelsens enhet för gudstjänst och fostran. Jag ansvarar för frågor som gäller konfirmandarbetet och hjälpledarna, fadderskapet och barn i skolåldern. Utöver dessa fokuserar jag i mitt arbete på Stigen-modellen, millennialernas stigar, miljöfostran och ungdomars delaktighet. Jag har magisterexamina i teologi och i filosofi, och jag är ämneslärare. Jag är medlem av prästerskapet i Tammerfors stift. — Du kan kontakta min kollega Helena Salenius (Kyrkans central för det svenska arbetet) om du vill ha mer information om konfirmandarbetet på svenska.

I work as the adviser of confirmation preparation and the development of the church education in the Worship and Education unit of the Church Counsil of the Evangelical Lutheran Church of Finland (ELCF). I am responsible for issues related to confirmation preparation, young church volunteers, godparenthood and school-age activities. In addition to these, my work focuses on the Path model, the paths of the millennials, environmental education and youth participation. I have Master’s degrees in theology and in science, and I’m a subject teacher. I am also a member of the clergy of the Diocese of Tampere.