Teologian opiskelijoiden soveltuvuustutkimus

Kirkko edellyttää kaikilta papiksi vihittäviltä teologian opiskelijoiden soveltuvuustutkimusta.

Kirkon esite soveltuvuustutkimuksesta 2024

Tutustu esitteeseen ennen ilmoittautumista!

Esite soveltuvuustutkimuksesta

Pappisvirkaan aikovilta edellytetään teologian maisterin tutkinnossa vähintään 20 op:n soveltavat opinnot, joihin sisältyy päätoiminen työssäoppimisjakso seurakunnassa. Työssäoppimisjaksoa seuraa teologian opiskelijoiden työpsykologinen soveltuvuustutkimus, jota kirkko edellyttää kaikilta papiksi vihittäviltä. Soveltuvuustutkimukseen kuuluu osana tuomiokapitulin järjestämä soveltuvuustutkimuksen tuloksen ja papin työn reflektiopäivä.

Psykologitiimi Päämäärä lähettää kutsun soveltuvuustutkimukseen alkukesästä.

Ilmoittautuminen teologian opiskelijoille

Ilmoittautuminen on päättynyt.
Jälki-ilmoittautumiset 1.3. alkaen tämän linkin kautta: https://link.webropol.com/s/jalkiilmoittautuminen

Tietoa soveltuvuustutkimuksesta löydät “Kirkon esite soveltuvuustutkimuksesta” ja Psykologitiimi Päämäärän infosta “Tietoa soveltuvuustutkimuksesta opiskelijoille”. Lisätietoa  piispainkokouksen teologinen sihteeri Anna-Kaisa Inkala anna-kaisa.inkala@evl.fi.

Kun ilmoittaudut soveltuvuustutkimukseen, ilmoittaudut Soveltuvuustutkimuksen tulosten ja papin työn reflektiopäivään.

Ilmoittautuminen teologian maistereille

Ne vihkimykseen valmistautuvat teologian maisterit, joille ei opiskeluaikana ole tehty soveltuvuustutkimusta osallistuvat tutkimukseen ennen vihkimystä tuomiokapitulin lähetteellä/kirkon maksusitoumuksella.

Information och anmälning till arbetspsykologisk anlagsprövning

Anmälningen till anlagsprövning är avslutad.
Efter 1.3 görs efteranmälningar via denna länk (tvåspråkig blankett): https://link.webropol.com/s/jalkiilmoittautuminen

Viktigt! Läs också “Kyrkans information om arbetspsykologisk anlagsprövning” samt “Päämääräs information till studerande”. Mera information fås av Heidi Juslin-Sandin, heidi.juslin-sandin@evl.fi.

Då du anmäler dig till arbetspsykologisk anlagsprövning anmäler du dig också till reflektionsdagen kring anslagsprövningens resultat och prästyrket.

Ohjeet osallistujalle / Psykologitiimi Päämäärä