Parisuhteen hyvinvointi

Kaksi mukia joissa teksti: You and me

Hyvinvoiva parisuhde on tuki aikuiselle rakentaa turvallinen pohja perheelle.

Hyvinvoiva perhe rakentaa turvallista tulevaisuutta ja vakaata yhteiskuntaa. Parisuhteen ja perheen hyvinvoinnista on tärkeää pitää huolta. Seurakunnissa on tarjolla parisuhdetta vahvistavaa tukea ja toimintaa. Kirkon ammattilaisilta saa apua parisuhteen kriisitilanteisiin.

Parisuhdetaitoja voi ja kannattaa vahvistaa. Tätä voi edistää vuorovaikutusta parantamalla, tietoja hankkimalla, luennolla tai parisuhdekurssilla. Seurakunnilla on tarjolla monenlaista toimintaa parisuhteen tueksi. Työntekijät ja seurakuntalaiset voivat yhdessä suunnitella ja järjestää erilaisia tapahtumia.

– Parisuhdetyön tiimit (seurakuntalaisten idearyhmät)

Parisuhteen palikat – luennot, ryhmät ja verkkokurssit

– Parisuhteen kuntokartoitus -keskustelut

– Kynttiläillalliset

– Ilta teille kahdelle, seurakunta tarjoaa lapsille oman ohjelman ja teille vapaaillan

– Avioparien kirkkopyhä ja kutsutapahtumat

– Parisuhdekurssi “Rikasta minua” tai “Vuorovaikutustaidot”

– Sateenkaariparien- illat

– Parisuhderyhmät

Parisuhdekurssit

Vertaistukeen ja asiantuntijatietoon perustuvat parisuhdekurssit ja -leirit antavat hyvän mahdollisuuden pysähtyä oman suhteen hyvinvoinnin kysymyksiin. Vuosittain tuhannet parit osallistuvat eri järjestöjen tai seurakuntien toteuttamiin tapahtumiin eri puolilla Suomea.

Löydät lisätietoja täältä:

Perhetyön ajankohtaiswebinaarit kevät 2024

Voimme kasvaa yksilöinä ja yhdessä, aikuisina, perheinä, eri-ikäisinä ja eri elämäntilanteissa. Saamme kasvaa lähimmäisinä välittämään ja kunnioittamaan toinen toistamme. Näiltä sivuilta löydät tietoa siitä, mitä seurakunta tarjoaa aikuisille ja perheille.

Tervetuloa seurakuntien työntekijöille suunnattuihin webinaareihin. Voit liittyä mukaan Teams-linkistä Perhetyönwebinaarit2024