Perheneuvonta

Kirkon perheneuvonnassa vahvistetaan ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia tukemalla sielunhoidollisen ja terapeuttisen keskustelun avulla hänen kykyään elää lähisuhteissa. Kirkon perheneuvonnassa keskitytään erityisesti parisuhteen ja perheen kysymyksiin.

Perheneuvonnan tavoitteena on antaa asiakkaille oikea-aikaista, kestoltaan riittävää ja laadukasta apua. Perheneuvojat etsivät yhdessä ihmisten kanssa toimivan arjen edellytyksiä. Kirkon perheneuvonta on asiakkaalle maksutonta, eikä vaadi seurakunnan jäsenyyttä. Kirkon perheneuvonta alkoi 19.11.1944 Tampereella. Nykyisin perheasiain neuvottelukeskuksia on yhteensä 37. Perheneuvonnassa työskentelee 180 työntekijää. Noin puolella keskuksista on sopimuksia kuntien ja hyvinvointialueiden kanssa.

Vuosittain perheneuvonnan palveluja käyttää noin 18 000 asiakasta.

Kuvassa ihmiskasvot ja perhosia

Löydä alueesi perheasiain neuvottelukeskus