Ohjauskeskustelut sopimusjärjestöjen kanssa

Kirkolliskokous päättää lähetysjärjestöksi ottamisesta. Kirkon lähetysjärjestöksi otettu järjestö sitoutuu lähetyksen peruslinjaukseen ja sen periaatteisiin allekirjoittamalla lähetyksen perussopimuksen. Kirkkohallituksen puolella lähetyksen perussopimuksen allekirjoittamisesta päättää Kirkkohallituksen täysistunto.

Lähetyksen perussopimuksen noudattamista valvoo piispainkokous (vuoden 2022 ohjauskeskusteluja koskeva pöytäkirja). Kirkon lähetystyön keskus järjestää Kirkon lähetystyön toimikunnan johdolla sopimusjärjestöjen ohjauskeskustelut, jotka raportoidaan piispainkokoukselle. Järjestöt ovat sitoutuneet tiedottamaan piispainkokousta merkittävistä uusista avauksista. Tiedottaminen tapahtuu Kirkon lähetystyön toimikunnan kautta.

Järjestöjen kanssa käytyjen ohjauskeskustelujen muistiot ja järjestöjen antamat raportit: