Tapahtumia ja koulutusta

Tulevat seppopäivät

29.-31.10. 2024 Hämeenlinnassa. Tutustu alustavaan ohjelmaan. Seppomestareiden työneuvottelu ennen seppopäiviä eli 28.-29.10.2024.
28.-30.10.2025 Helsingin hiippakunnan alueella
Seppomestareiden verkostotapaaminen on ennen seppopäiviä maanantaista tiistaihin.

Tervetuloa seurakunnan partiotyöhön etäkoulutus

Oletko tuore työtekijä tai konkari, joka on saanut uutena työtehtävänä vastuuta seurakunnan partiotyöstä? Osallistu seurakuntien tuoreille partiotyöntekijöille järjestettävään etäkoulutukseen 3.10. klo 9-12 teamsissä. Koulutuksessa päivitetään osallistujien perustiedot seurakunnan partiotyöstä ja Suomen partiolaisten peruskirjasta, kirkon ja partion välisistä sopimuksista sekä yhteistyön perusperiaatteista hallinnon eri tasoilla.

Koulutuksen toinen osa sovitaan kunkin kanssa erikseen ja se sisältää yhteyden saamisen oman alueen seppomestariin ja partiotyöntekijöiden verkostoon.

Ilmoittaudu 25.9.2024 mennessä Katri Vappulalle

Tutustu uuden sepon muistilistaan

Partiotyön erityiskoulutukset

Seppokoulutus ja seppomestarikoulutus: Seuraava seppokoulutus (seurakuntien partiotyöntekijän koulutus, 5 op) järjestetään vuonna 2025- Lähijaksot pidetään Hämeenlinnan alueella 8.-10.9. ja 26.-28.11.2025.

Seppokoulutus antaa valmiuksia syventää toimintaa seurakunnan partiotyöntekijänä ja kehittää seurakunnan ja partion yhteistyötä erityisesti uskontokasvatuksen alueella. Kurssi soveltuu kaikille niille työntekijöille, joilla on jo perustiedot partiosta ja seurakunnan ja partion yhteisestä työstä (esim. Tervetuloa partiotyöhön -koulutuksesta tai muuten saadut).

Seppomestarikoulutus (hiippakuntien partiotyön koulutus, 5 op) järjestetään tarvittaessa yhdessä seppokoulutuksen kanssa samoina ajankohtina. Lisätietoja antaa Katri Vappula.