Opiskelijoiden KiTOS-päivät eli kirkon työhön opiskelevien seminaarit

Kirkon alan opiskelija, kutsumme sinut KiTOS-päivään eli kirkon työhön opiskelevien seminaariin pohtimaan kirkkoa sinulle tulevana työpaikkana ja mitä hyvää kirkon työssä voi tavoitella ja saada aikaan.

Päivissä pohditaan:

• Mitä ovat unelmamme seurakuntaa ja työtä koskien?
  • Mihin minua tarvitaan? Mihin hyvään pääsen mukaan seurakuntatyössä?
  • Millaisia töitä kirkossa on? Mikä on työllistymistilanne?
  • Miksi kirkko on? Mitä on seurakuntatyö ja hengellinen työ?
  • Keiden kanssa tulen toimimaan – seurakuntalaiset, yhteistyökumppanit ja kollegat? Miten yhdistän työn ja muun elämän?

Olet opiskelemassa kirkon ammattiin ja seurakuntaharjoittelu tai työelämässä oppimisen jakso on sinulla jo ehkä suoritettu tai ainakin hyvin ajankohtainen asia. Saatat olla jo hyvinkin perehtynyt kirkon työhön työkokemuksen, vapaaehtoistoiminnan ja muun seurakunnan toiminnan kautta – tai katsot asioita vielä tuorein silmin.

KiTOS-päivästä erityisen siitä tekee päivien moniammatillinen osallistujajoukko. Mukaan kutsutaan teologian, kirkkomusiikin, diakonian, nuorisotyön, varhaiskasvatuksen ja suntio-opiskelijoita. Kaikki muutkin kirkon alalle opiskelevat ovat tervetulleita! KiTOS on sinulle ilmainen. KiTOS-päivään osallistutaan yleensä sinä vuonna, jolloin harjoittelu tai työelämässä oppimisen jakso suoritetaan. KiTOS voi myös ajoittua keskelle näihin aikoihin.

Päivien järjestäjinä toimivat hiippakunnat, myös yhdessä toisen hiippakunnan kanssa. Päivät ovat joko 1- tai 2-päiväisiä. KiTOS-päivään osallistutaan pääsääntöisesti siinä hiippakunnassa, jonka seurakunnassa opiskelija on suorittanut harjoittelun tai työelämässä oppimisen jakson. Valitse vasemmasta palstasta hiippakunta saadaksesi lisätietoja.

Sivun lyhytosoite: www.kitos.fi

KiTOS-logo.