Rippikoulu

Rippikoulu on yksi kirkkomme tärkeimmistä aarteista

Näille sivuille on koottu materiaalia rippikoulun suunnitteluun, toteutukseen, arviointiin ja kehittämiseen sekä linkkejä muuhun kirkon ja seurakuntien elämään. Aineisto on suunnattu kirkon ammattilaisille, järjestöille, luottamushenkilöille, vapaaehtoisille ja opiskelijoille – tekijöille ja kehittäjille, jotta aarteemme on etsimisen ja löytämisen arvoinen myös 2020- ja 2030-luvuilla.

Neljä nuorta tunturimaisemassa katsomassa kohti auringonnousua.

Lue lisää rippikoulusta kirkon Evl.fi-verkkosivuilta:

Rippikoulun käyneiden lukumäärät ja osuudet 15-vuotiaiden ikäluokasta saat kirkon tilastopalvelusta:

Hyödyllisiä rippikoululinkkejä:

Kirkon työntekijä, käväise myös rippikoulun Sakastissa.

Ihme 15

Nuori on ihme. Usko on ihme. Kirkko on ihme. Elämä on ihme. Rippikoulussa eletään Jumalan kasvojen edessä ja ihmetellään elämää.

Kuvassa jalat, joista toinen skeittilaudan päällä. Puhekuplassa teksti: Ihme 15. Rippikoulu vahvistaa yhteyttä kolmiyhteiseen Jumalaan ja varustaa elämään kristittynä.
Lisäksi ikäkausisymbolina hymyilevä 6-kulmio.

Lapsella ja nuorella on oma elämänpolkunsa vauvasta aikuiseksi – se on henkilökohtainen ja yksilöllinen. Polku-toimintamalli ohjaa koko seurakuntaa toimimaan niin, että lapsi, nuori ja aikuinen voi elää kristittynä seurakunnan yhteydessä, itselleen tyypillisillä tavoilla.

Rippikoulu kuuluu Polkuun Ihme 15 -ikäkautena, jonka sisällöt ja tavoitteet ovat piispainkokouksen hyväksymästä Suuri Ihme – Rippikoulusuunnitelma 2017:stä.

Rippikoulusuunnitelman tunnuskuva pinkki kuusikulmio, jossa on tekstinä suuri ihme.

#KirkkoTekeeHyvää

Vuonna 2023
+ 48 980 rippikoululaista
+ 1 632 rippikoulussa kirkkoon liittynyttä, joista 1 151 kastettiin