Opiskelijalle

Tervetuloa töihin kirkkoon!

Miten seurakunnan työhön hakeudutaan? Millaista osaamista minulta odotetaan? Millaisia uusia työntekijöitä kirkko odottaa? Mitä tarkoittaa kutsumus? Onko kirkossa työpaikkoja?

Kirkko kutsuu sinut töihin seurakuntiin. Tarjoamme tukea, kun pohdit uraasi kirkon ja seurakuntien palveluksessa.

• Hiippakuntien järjestämä Kirkon työhön opiskelevien seminaari (KiTOS) kokoaa yhteen kirkon alan opiskelijoita. KiTOS-päivässä pääset vaihtamaan ajatuksia muiden samassa hiippakunnassa seurakuntaharjoittelun tai työelämässä oppimisen jakson suorittaneiden opiskelijoiden kanssa.
  • Papiksi aikovat suorittavat teologian opiskelijoiden soveltuvuustutkimuksen työssäoppimisjaksonsa yhteydessä. Soveltuvuustutkimus ja siihen kuuluva papin työn reflektiopäivä auttavat arvioimaan soveltuvuuttasi papin työhön.

Tutustu myös seuraaviin opiskelijalle hyödyllisiin materiaaleihin:

Sivun lyhytosoite: evl.fi/opiskelijalle

Kirkon ammatit -peli

Testaa, mikä kirkon ammateista kiinnostaa sinua eniten

Tästä pelaamaan!