Kirkon tutkimusjulkaisut

Kirkon tutkimus ja koulutus julkaisee Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjaa. Kirjasarjalla on vertaisarviointitunnus.

Tietoa julkaisuistamme

Julkaisemme Kirkon tutkimus ja koulutus -yksikkönä vuodesta 2022 alkaen Julkaisufoorumin (JUFO) perus- eli 1-tasolle luokittelemaa Suomen ev.-lut.kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjaa. JUFO-luokitus on luokitusjärjestelmä, joka tukee tieteellisen julkaisutoiminnan laadunarviointia.

Ota yhteyttä tutkimustilaus@evl.fi tai julkaisukoordinaattoriin, jos sinulla on kysyttävää julkaisuistamme.

Vertaisarviointi

Vertaisarvioidulla kirjasarjallamme on Tieteellisten seurain valtuuskunnan myöntämä vertaisarviointitunnus.

Avoimesti verkossa

-palvelussa.

Vanhemmat julkaisut

Vanhempia julkaisujamme löytyy pääasiassa yleisistä ja korkeakoulukirjastoista sekä antikvariaateista. Pdf-versioita voit tiedustella sähköpostitse tutkimustilaus@evl.fi.

Kirkon nelivuotiskertomus kokoaa laajasti tietoa suomalaisten uskonnollisuudesta ja asenteista, seurakuntien toiminnasta ja kirkon työntekijöiden ja luottamushenkilöiden ajattelusta. Seuraava nelivuotiskertomus julkaistaan lokakuun 2024 lopussa.

Kirkon tutkimus ja koulutus on vuodesta 1961 alkaen (1969–2021 Kirkon tutkimuskeskus) kustantanut tutkimustietoa kirkon päätöksentekijöille, työntekijöille sekä tutkijoille, opiskelijoille, toimittajille ja kaikille uskonnosta kiinnostuneille. Julkaisemme vuodessa 2–4 kirjaa Suomen ev.-lut.kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjassamme.

Suomen ev.-lut.kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjallamme (Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisuja vuoteen 2021 saakka) on ollut käytössä Tieteellisten seurain valtuuskunnan vertaisarviointunnus vuodesta 2021 alkaen, ja se on luokiteltu JUFO 1 -tasoon. Julkaisemme kirjasarjassamme sekä vertaisarvioitua että vertaisarvioimatonta aineistoa.

Tiedesarjamme tieteellisen laadun takaa vertaisarviointi. Kustannuspäätökset tekee Kirkon tutkimus ja koulutus -yksikön johtaja. Julkaisemme kustantamamme kirjat sekä painettuina kirjoina että saavutettavina verkkoversioina avoimessa Kirkon julkaisut -palvelussa.

Kirjasarjamme lisäksi julkaisemme myös raportteja ja muita tekstejä.

Tarjoa tutkimustasi julkaistavaksi

Kun haluat tarjota tutkimustasi julkaistavaksi

• ota yhteyttä Kirkon tutkimuksen ja koulutuksen johtajaan
  • toimita valmis käsikirjoitus arvioitavaksi
  • kustannuspäätöksen saat noin kahden kuukauden kuluessa
  • myönteisestä kustannuspäätöksestä julkaisun valmistumiseen kuluu vähintään 2–3 kuukautta.

Kirjoittaja saa kanssamme tuekseen sujuvan yhteistyön eikä julkaisemisesta aiheudu kirjoittajalle kustannuksia.

Haluatko liittyä kirjasarjamme kestotilaajaksi?

Kirjasarjamme kestotilaajana saat Suomen ev.-lut.kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjan kirjat toivomaasi osoitteeseen aina niiden ilmestyttyä. Kestotilaajana saat julkaisumme 25 %:n alennuksella.

Ota yhteys ktk@evl.fi tai toimistosihteeriimme.

Kirkon julkaisut

Sarjamme tarjoama tutkimustieto on käytössä niin kirkon päätöksentekijöillä, työntekijöillä kuin tutkijoilla sekä opiskelijoilla ja toimittajilla ja kaikilla uskonnosta kiinnostuneilla. Kirjamme julkaistaan myös avoimina ja saavutettavina verkkojulkaisuina Kirkon julkaisut -palvelussa.

Kirkon julkaisut

Nelivuotiskertomus

Tietoa julkaisuistamme

Julkaisemme Kirkon tutkimus ja koulutus -yksikkönä vuodesta 2022 alkaen Julkaisufoorumin (JUFO) perus- eli 1-tasolle luokittelemaa Suomen ev.-lut.kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjaa. JUFO-luokitus on luokitusjärjestelmä, joka tukee tieteellisen julkaisutoiminnan laadunarviointia.

Ota yhteyttä tutkimustilaus@evl.fi tai julkaisukoordinaattoriin, jos sinulla on kysyttävää julkaisuistamme.

Kirjamme julkaistaan myös avoimina ja saavutettavina verkkojulkaisuina Kirkon julkaisut
-palvelussa.

Vanhempia julkaisujamme löytyy pääasiassa yleisistä ja korkeakoulukirjastoista sekä antikvariaateista. Pdf-versioita voit tiedustella sähköpostitse tutkimustilaus@evl.fi.

Kirkon tutkimus ja koulutus kustantajana

Kirkon tutkimus ja koulutus on vuodesta 1961 alkaen (1969–2021 Kirkon tutkimuskeskus) kustantanut tutkimustietoa kirkon päätöksentekijöille, työntekijöille sekä tutkijoille, opiskelijoille, toimittajille ja kaikille uskonnosta kiinnostuneille. Julkaisemme vuodessa 2–4 kirjaa Suomen ev.-lut.kirkon tutkimusjulkaisuja -kirjasarjassamme.

Tiedesarjamme tieteellisen laadun takaa vertaisarviointi. Kustannuspäätökset tekee Kirkon tutkimus ja koulutus -yksikön johtaja. Julkaisemme kustantamamme kirjat sekä painettuina kirjoina että saavutettavina verkkoversioina avoimessa Kirkon julkaisut -palvelussa.

Kirjasarjamme lisäksi julkaisemme myös raportteja ja muita tekstejä.

Kun haluat tarjota tutkimustasi julkaistavaksi

• ota yhteyttä Kirkon tutkimuksen ja koulutuksen johtajaan
  • toimita valmis käsikirjoitus arvioitavaksi
  • kustannuspäätöksen saat noin kahden kuukauden kuluessa

Ota yhteys ktk@evl.fi tai toimistosihteeriimme.