Kirjaamo ja arkisto

Kirkkohallituksen kirjaamo rekisteröi kaikki kirkon keskushallinnon eri toimielimissä vireille tulevat asiat. Asiakirjapyynnöt voi osoittaa kirjaamoon.

Voit osoittaa asiakirjapyynnön halutessasi kirjaamoon tällä lomakkeella.

Kirkkohallituksessa on käytössä Domus-asianhallintajärjestelmä, jossa vireille tulleet asiat ja päätöksenteko säilytetään sähköisessä muodossa.

Asiointi kirjaamossa ja arkistossa

Kirjaamo on Kirkon talossa paikalla maanantaisin, tiistaisin ja torstaihin ja puhelimitse ja sähköpostitse tavoitettavissa joka arkipäivä.

Kirjaamoon toivotaan ensisijaisesti asiakirjat sähköpostitse. Asiakirjat voi toimittaa myös kirjepostitse tai lähettää Domus-järjestelmän kautta. Tiedostot toivotaan saavutettavina PDF-tiedostoina.

Tutkijoiden asiakirjapyynnöt osoitetaan Kirkkohallituksen kirjaamoon suomi.fi/viestit-sivun kautta. Arkiston käyttölupahakemus . Ohje ja kirjautuminen. Kirkkohallituksen arkisto palvelee verkon kautta sähköisesti.

Käyntiosoite: Eteläranta 8, Helsinki
Postiosoite: PL 210, 00131 Helsinki
Aukioloaika: Arkipäivisin klo 8.30–16.15.
Sähköposti: kirkkohallitus(at)evl.fi
Puhelin: (09) 1802 222