Erikielisiä jumalanpalveluskaavoja

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa jumalanpalveluselämää vietetään monilla eri kielillä. Sivustolla kirkkokasikirja.fi on jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten tekstejä eri kielillä (suomi, ruotsi, pohjoissaame, inarinsaame, suomalainen viittomakieli, suomenruotsalainen viittomakieli, englanti, espanja, saksa, ranska, venäjä, arabia).
Sivustolla on myös linkkejä Viron evankelis-luterilaisen kirkon käyttämiin teksteihin. Olemassa olevat käännökset löytyvät klikkaamalla asianomaista kaavaa.

Kuvassa lapsia tekemässä ohjaajan näyttämiä liikkeitä käsillään.

Messun kulku selostettuna lyhyesti

Alla olevat tiedostot ovat tiivistettyjä selostuksia messun sisällöstä. Lisää jumalanpalvelustekstejä, esimerkiksi uskontunnustusten ja Isä meidän -rukouksen erikielisiä versioita löydät Monikulttuurisuus-osion sivulta Materiaaleja hengelliseen työhön.