Kirkon koulutus

Kirkon koulutus kouluttaa ja kehittää

Kirkon koulutus järjestää henkilöstökoulutusta kirkon työntekijöille sekä osallistuu kirkon ammattien koulutusten ja tutkintojen kehittämiseen.

Kirkon koulutus

• toimii koulutuksen järjestäjänä: pastoraalitutkinto, ylempi pastoraalitutkinto, kirkon erityiskoulutukset.
  • suunnittelee ja kehittää koko kirkon henkilöstökoulutusta yhteistyössä työelämän sekä kouluttavien laitosten ja järjestöjen kanssa.
  • selvittää seurakuntien ja kirkon henkilöstön osaamistarpeita, ennakoi muutoksia ja kehittää koulutustarjontaa.
  • vahvistaa jatkuvaa ja suunnitelmallista henkilöstön kehittämistä seurakunnissa.
  • sopii koulutusten toteuttamisesta yhteistyötahojen kanssa.
  • toimittaa ja julkaisee vuosittain Kirkon henkilöstökoulutuskalenterin.
  • seuraa ja koordinoi kirkon ammatteihin valmistavien tutkintojen ja opiskelijavalintojen tilannetta sekä henkilöstön koulutuksen kehittämistä ja työllistymistä (Osaamisen ja koulutuksen yhteistyöverkosto sekä koulutuksen työryhmät).
  • toimii tiiviissä yhteistyössä kouluttavien laitosten ja järjestöjen kanssa.
  • valmistelee ja edistää kirkon koulutuspoliittisia tavoitteita kirkon työssä tarvittavien tutkintojen ja osaamisen kehittämisen, työelämän tarpeiden, koulutuksen saatavuuden sekä kirkon arvopohjan näkökulmista.

Täältä löydät tarkemmin tietoa Kirkon koulutuksesta:

Kirkon koulutus tukee kirkon ja seurakuntien henkilöstön ammatillista osaamista. Sen koulutuksiin osallistuu vuosittain yli tuhat kirkon työntekijää eri puolilta Suomea.