Diakonia

Lähimmäisen palveleminen (kreikaksi diakonia) on kirkon tuntomerkki ja luovuttamaton tehtävä. Diakoninen kirkko auttaa ja tukee haavoittuvassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, toimii oikeudenmukaisuuden, yhdenvertaisuuden ja rauhan puolesta, rakentaa hyvää elämää edistäviä yhteisöjä sekä varjelee luomakuntaa.

Evl.fi/Plus sisältää materiaalia ammattilaisille, opiskelijoille ja medialle. Alasivut löydät viereisestä navigaatiosta. Tutustu ensin esimerkiksi yleisesittelyyn Diakonia avaa kirkon ovia.

Kaipaatko apua omassa elämäntilanteessasi? Löydät tietoa siitä Evl.fi -sivustolta: Älä jää yksin – apua ja tukea elämän huolien ja murheiden kanssa (evl.fi) .

Tilaa diakonian uutiskirje!

Diakonia ja yhteiskunta -uutiskirje ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja siinä on tietoa diakonian ajankohtaisista asioista.

Tilaa tästä