Uskontojen kohtaaminen

Suomen uskonnollinen kartta muuttuu jatkuvasti moninaisemmaksi. Kristityt elävät monien uskontojen ja katsomusten keskellä. Uskonnot ovat läsnä muun muassa julkisessa elämässä, ihmisten välisissä kohtaamisissa ja mediassa. Näillä sivuilla on tietoa, ohjeita ja vinkkejä sekä yhteystietoja, jotka auttavat seurakuntaa oman arjen ja toimintaympäristön keskellä.

Seurakunta elää moniuskontoisessa maailmassa

Uskonnollisen maiseman muuttuessa seurakunnan on tärkeää tiedostaa, mitä kristillisiä ja ei-kristillisiä yhteisöjä sen alueella elää. Eikä vain tiedostaa, vaan myös luoda yhteyksiä näihin. Nämä yhteydet voivat palvella paitsi alueella asuvia ja yhteistä hyvää, myös yhteiskuntarauhaa ja voivat olla kultaakin kalliimpia kriisitilanteissa. Seurakunta kohtaa muiden uskontojen, katsomusten ja uskonnottomien edustajia kunnioittavasti ja yhdenvertaisesti.

Näillä sivuilla on tietoa, ohjeita ja vinkkejä sekä yhteystietoja, jotka auttavat seurakuntaa oman uskontojen kohtaamisen arkensa keskellä.

Paljon käsiä toisiinsa kietoituneina.