Koulutus ja konsultointi

Kouluttajat ja konsultit seurakunnan tukena

Polku-kouluttajat ja konsultit auttavat seurakuntaa hyödyntämään Polku-mallia seurakunnan kokonaisuuden jäsentämiseksi ja kehittämiseksi.

Polku-koulutukset

Polku-koulutuksia tarjoaa hiippakunnat ja STEP-koulutus. STEP-koulutuksesta voi kysyä myös tilauskoulutuksia tai seurakuntakohtaisia konsultointeja. Koulutuksia löytyy kirkon henkilöstökoulutuskalenterista hakusanalla Polku.

Konsultointi

Lapuan hiippakunta on vuodesta 2020 alkaen pilotoinnut seurakunnan konsultointia Polku-mallia hyödyntäen. Polku on näyttäytynyt hyvin toimivana työvälineenä esimerkiksi tilanteessa, missä resurssien muuttuessa seurakunnan työ ja toiminnot organisoidaan uusiksi tai tilanteessa, missä halutaan vahvistaa seurakuntalaisten omaa toimijuutta, vuorovaikutusta tai yhteisöllisyyden kehittymistä. Polku konsultoinnin mallista voi kysyä lisää Mirca Mäensivu-Puukolta nimi@evl.fi. Hiippakuntien lisäksi myös STEP-koulutus tarjoaa Polkuun liittyvää konsultointia seurakunnille.

Koulutusten tiedustelu

Satu Reinikainen, STEP-koulutus satu.reinikainen@step.fi Katri Vappula, Kirkkohallitus, katri.vappula@evl.fi