Koulutukseen ilmoittautuminen

Hiippakuntien, Kirkon tutkimuksen ja koulutuksen sekä muiden Kirkkohallituksen yksikköjen koulutukset

Koulutuksiin ilmoittaudutaan 31.10. mennessä koulutuskohtaisesti sähköisellä lomakkeella, joka avautuu koulutustiedoissa linkillä. Poikkeuksia voi olla, jolloin toimitaan koulutustiedoissa olevan ohjeen mukaan. Ennen ilmoittautumista työntekijän on keskusteltava koulutukseen osallistumisesta esihenkilön kanssa. Tällöin varmistetaan, että koulutus on seurakunnan koulutustarpeiden mukainen, ja että se voidaan sisällyttää seurakunnan henkilöstön vuotuiseen kehittämissuunnitelmaan. Ellei seurakunnassa ole toisin sovittu, työntekijä huolehtii itse ilmoittautumisesta. Koulutuksen toteuttaja vahvistaa myöhemmin, ketkä pääsevät suunniteltuun koulutukseen. Myös muita ilmoittautumistapoja voi olla käytössä.

Kirkon tutkimuksen ja koulutuksen järjestämät pastoraalitutkinnon opintokokonaisuudet

Pastoraalitutkinnon suorittaja ilmoittautuu 31.10. mennessä erillisellä sähköisellä lomakkeella, joka löytyy koulutuskohtaisesti. Mikäli opintokokonaisuus on tarkoitus sisällyttää seurakunnan koulutussuunnitelmaan, siitä on neuvoteltava esimiehen kanssa.

Muut koulutuksen toteuttajat

Muiden koulutusten toteuttajat koulutuksiin ilmoittaudutaan koulutuskalenterissa kunkin koulutustilaisuuden kohdalla annettujen ohjeiden mukaisesti.

Lisätietoja

Lisätietoja koulutusten sisällöistä, järjestelyistä ja ilmoittautumisesta saa koulutuksen toteuttajalta. Koulutuksen toteuttajan yhteystiedot löytyvät koulutuskalenterista ao. koulutuksen kohdasta Ilmoittautuminen tai Tiedustelut.