Nuotit

Tekijänoikeuksien alaisten teosten nuottien kopiointi ei ole sallittua ilman lupaa.

Vuoden 2021 alusta Kopioston kanssa tehtävät kopiointisopimukset siirtyivät seurakuntien ja seurakuntayhtymien itsensä hoidettavaksi. Lisätietoa: Kirkkohallituksen yleiskirje nro 17/2020

Nuottien valokopiointi

Kopioston luvan perusteella teosten valokopiointi on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnissa tietyissä tapauksissa sallittua. Kopiointilupa ei kuitenkaan koske kuoron käyttämiä nuotteja.
Lue lisää Kopioston kotisivuilta.

Nuottien heijastaminen

Tekijänoikeuksien alaisten teosten heijastamista koskevat samat rajoitukset kuin tekijänoikeuksien alaisten teosten esittämistä. Lupa heijastamiseen haetaan teoksen oikeudenomistajalta, jos seurakunnalla ei ole sopimusta Kopioston kanssa.

Kopiosto-sopimuksen lupaehdot

Kopiointiluvan lupaehdot 1.1.2021 alkaen.