Versova puu -elokuvat

Sotkamon seurakunnan nuorisotyön tuottamat Versova puu -elokuvat ovat vapaasti seurakuntien hyödynnettävissä. Elokuvat löytyvät YouTubesta “Kirkon kasvatus ja perhe” -kanavan Versova puu -soittolistalta.

Kirkkohallitus on hankkinut oikeudet elokuvien julkaisuun. Elokuvat ovat vapaasti hyödynnettävissä nuorten illoissa, partioryhmissä, raamatturyhmissä, leireillä tai vaikka vain ihan itsekin katsoen. Elokuvat pohjautuvat Raamatun kertomuksiin ja niihin on luotu eri seurakunnissa Raamattu-työskentelyjä. Elokuvien erikoisuus on, että niiden loppuratkaisua voidaan katsojien ja ryhmän kanssa yhdessä miettiä.

Sotkamon seurakunnan nuorisotyönohjaaja Kari-Pekka Vehkaoja on käyttänyt elokuvantekoa nuorisotyön välineenä jo vuosia. Tämä huomioitiin vuonna 2017, kun opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen myönsi vuoden 2017 nuorisotyön tunnustuspalkinnon. “Kulttuurisen nuorisotyön menetelmänä tällainen elokuvatoimintakokonaisuus on ainutlaatuista suomalaisessa nuorisotyössä”, opetus- ja kulttuuriministeriön tiedotteessa todetaan.