Nuorisotyön viikko

Nuorisotyön viikko ja Kirkon nuorisotyönpäivä

Valtakunnallinen nuorisotyön viikko järjestetään tänä vuonna viikolla 41 eli 9. – 14.10.2023. Viikolla nostetaan valtakunnallisesti esille nuorisotyöntekijöiden, järjestöjen, kuntien ja seurakuntien tekemää arvokasta työtä nuorten hyväksi. Tänä vuonna viikon teema on Tätä on nuorisotyö. Teemaviikolla nostetaan esiin nuorisotyöntekijöiden, järjestöjen, kuntien ja seurakuntien tekemää arvokasta työtä nuorten hyväksi. Nuorisotyön viikko tekee myös nuorisoalalla tehtävän työn vaikuttavuutta näkyväksi. Tutustu Nuorisotyön viikon ohjelmaan.

Historian kolmatta kirkon nuorisotyön päivää vietetään 17.10.2023

Kirkossa ja sen seurakunnissa on tehty työtä lasten ja nuorten parissa koko kristillisen kirkon olemassaon ajan. Kirkon nuorisotyönpäivänä tuodaan esiin kirkon tekemää nuorisotyötä ja sen takana olevia ammattilaisia. Kirkon nuorisotyönohjaajia on Suomen ev.lut. kirkon palveluksessa noin 1000 ja vapaaehtoisia vastuunkantajia kymmeniätuhansia. Tutustu kirkon nuorisotyöhön.