Kansainväliset keräykset ja kampanjat

Kuvassa sydämenmuotoinen kivi avointen kämmenten päällä.

Katastrofikeräykset – Kirkon ulkomaanapu

Nopein, helpoin ja vaikuttavin tapa auttaa on lahjoittaa rahaa kansainvälisille järjestöille, jotka pystyvät ammatillisesti organisoituun humanitaarisen apuun ja joilla jo on valmiit auttamisverkostot kriisialueilla. Seurakunnat voivat myöntää ylimääräisiä talousarviotukia, kerätä kolehteja sekä järjestää lipaskeräyksiä, tukikonsertteja tai muita varainhankinnan tapahtumia. Lue ohjeet katastrofikeräyksiin.

Kylväjän keräyskohteet

Kylväjällä on monia keräyskohteita, joiden avulla voi olla tukemassa työtä maailmalla. Lisätietoa Kylväjän keräyksistä.

Lasten pankki

Suomen Lähetysseuran Lasten pankkiin kerätään varoja, jotta lapset eri puolilla maailmaa pääsisivät kouluun, voisivat opiskella ammatin ja rakentaa hyvää tulevaisuutta. Lisätietoja Lasten pankista.

Naisten pankki

Maailman köyhyys koskettaa useimmiten naisia ja heidän lapsiaan. Naisten tekemä työ on näkymätöntä ja palkatonta eikä tasa-arvoinen pääsy koulutukseen toteudu. Mutta kun naiselle taataan koulutus ja mahdollisuus työhön, on vaikutus naisen elämään ja perheeseen välitön. Naisten Pankki tukee naisten koulutusta, toimeentuloa ja yrittäjyyttä kehittyvissä maissa. Tule mukaan tekemään maailmasta tasa-arvoinen. Lisätietoja Naisten pankista.

Oma kampanja

Tee oma keräyskampanja tai osallistu jo perustettuun keräykseen. Kirkon Ulkomaanavun Oma kampanja on helppo tapa auttaa kehitysmaiden köyhimpiä ihmisiä. Voit valita lahjoituskohteesi Kirkon ulkomaanavun verkkosivuilta.

Taksvärkki-keräys

Taksvärkki ry edistää kehitysmaiden lasten ja nuorten elinoloja ja ihmisoikeuksia. Kampanjoillaan Taksvärkki kannustaa suomalaisia nuoria maailmanlaajuiseen yhteisvastuuseen. Taksvärkin tuottamat globaalikasvatusmateriaalit kuten lyhytdokumentit, videoklipit ja aamunavaukset ovat vapaasti käytössänne. Lisätietoa Taksvärkistä.

Tasaus-kampanja

Suomen Lähetysseuran Tasaus-kampanja muistuttaa siitä, että moni asia maailmassa ei jakaudu tasan. Se kutsuu kaikenikäisiä keräämään ja kampanjoimaan tasaamisen edistämiseksi kaksi kertaa vuodessa tasaus-päivien aikaan. Toimiminen toisten hyväksi on tärkeää, myös lapsille ja nuorille. Lisätietoja Tasaus-kampanjasta.

Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa. 60 % tuotosta menee Kirkon Ulkomaanavun välityksellä kehitysyhteistyöhön ja katastrofiapuun. 20 % käytetään vuosittain valittavaan kohteeseen Suomessa ja 20 % kirkon ja seurakuntien tekemään avustustyöhön. Lisätietoja Yhteisvastuukeräyksestä.

Ympäristöpankki

Ilmastonmuutoksen vaikutukset ovat todellisuutta. Ilmaston lämpenemisestä johtuva kuivuus ja äärimmäiset sääolosuhteet vievät perheiltä mahdollisuuksia toimeentuloon, ravintoon ja puhtaaseen veteen. Ilmastonmuutoksesta kärsivät eniten ihmiset etenkin Afrikassa ja Etelä-Aasiassa, vaikka he ovat vaikuttaneet sen syntyyn vähiten. Ympäristöpankki tarjoaa mahdollisuuden tukea Suomen Lähetysseuran ympäristötyötä ja ilmasto-oikeudenmukaisuutta. Lisätietoa keräyksestä.