Kirkon diakoniarahasto

Tue taloudellisessa ahdingossa eläviä lähimmäisiämme

Maassamme on paljon ihmisiä, jotka putoavat yhteiskunnan avustusjärjestelmien ulkopuolelle ja jotka joutuvat ylipääsemättömiin ongelmiin. Kirkon diakoniarahasto on osa kirkon diakoniatyötä, joka avustaa taloudellisesti ahdingossa olevia henkilöitä Suomessa.

Avustuksen tarkoituksena on auttaa vaikean taloudellisen tilanteen yli. Sen jälkeen avustuksen saaja selviää eteenpäin joko omin voimin tai yhteiskunnan avun turvin ja paikallisseurakunnan työntekijöiden tukemana.

Lahjoitetut varat käytetään lyhentämättöminä seurakunnan työntekijän laatimien hakemusten perusteella. Avustuspäätöksen tekee Kirkon diakoniarahaston hallitus.

Lahjoita toivoa

MobilePay: 46399

Kirkon diakoniarahaston tilinumero
FI15 8000 1100 0602 28 BIC: DABAFIHH
Viesti: toivo

Keräysluvan haltija: Kirkon keskusrahasto
Keräysluvan numero: RA/2020/1364. Keräyslupa on voimassa 4.11.2020 alkaen toistaiseksi.

Kirkon diakoniarahastolle lahjoitettuja varoja on käytetty monenlaisissa talouden kriisitilanteissa

• Esimerkiksi 1500 euron avustuksella on tuettu pienituloista ikääntynyttä ihmistä, joka on joutunut muuttamaan uuteen kotiin aiemman asunnon homeongelman vuoksi, eikä mitään kodin tavaroita ole voinut ottaa mukaan.
  • Tulipalossa kotinsa menettäneelle lapsiperheelle annettiin 2500 euron avustus, jolla perheeseen pystyttiin hankkimaan pyykkikone, huonekaluja ja vaatteita.
  • Perhettä, jonka yksi lapsista kuoli vaikeaan sairauteen, avustettiin 2000 euron avustuksella. Perheelle oli kertynyt kotitalouden laskuja vaikeasta elämäntilanteesta ja surusta aiheutuneen työkyvyttömyyden seurauksena.

Pienistäkin lahjoituksista kertyy yhdessä merkittäviä summia, joilla pystytään auttamaan ahdingossa olevaa ja antamaan toivoa tulevaisuuteen. Kaikki lahjoitetut varat käytetään lyhentämättömänä avustustoimintaan.

Tule mukaan auttamaan kaikkein heikoimmassa taloudellisessa asemassa eläviä ihmisiä Suomessa!