Kevan palvelut työeläkevakuuttamiseen ja työkykyjohtamiseen

Työnantajille

Kevan työnantajan verkkopalvelu on työnantajien sähköinen asiointi- ja palvelukanava. Työnantajan verkkopalvelussa voit mm.

Kaksi henkilöä juttelee toimistolla.

• lähettää ja vastaanottaa viestejä ja liitteitä suojatussa yhteydessä Viestit-toiminnolla
  • käyttää Avaintiedot-palvelua, jossa voit tehdä mm. henkilöstö- ja esihenkilökyselyjä sekä tarkastella työnantajakohtaisia eläköitymisennusteita, tilastoja ja sairauspoissaolokustannuksia
  • seurata työnantajille ajankohtaisia uutisia ja tapahtumia

Keva tarjoaa työnantajille monipuoliset palvelut ja tukea työkykyjohtamisen kehittämiseen, sairauspoissaolojen ehkäisemiseen, vaikuttavaan työterveysyhteistyöhön ja työhyvinvointiin.

• Oppimisympäristö tarjoaa laadukkaat sisällöt avuksi arjen esihenkilötyöhön ja strategisen työkykyjohtamisen kehittämiseen.
  • Työelämän kehittämisraha on yksi Kevan keinoista tukea työelämän vaikuttavaa kehittämistä, jolla vahvistetaan strategista työkykyjohtamista ja vaikutetaan oman henkilöstön työkyvyttömyysriskin vähenemiseen. Kehittämisraha on kilpailtua, joten kaikki hankesuunnitelmat arvioidaan tiettyjen arviointikriteerien perusteella. Rahoitusta voi hakea kaksi kertaa vuodessa. Katso hakuohjeet ja muut lisätiedot verkkosivuilta
  • Kevan tutkimukset tuottavat monipuolista ja luotettavaa tietoa julkisen sektorin muutoksesta, työhyvinvoinnista ja sen johtamisesta sekä työkyvyn ylläpitämisestä. Tutkittua tietoa ja uutiset tuoreista tutkimustuloksista julkaistaan verkkosivuilla.
  • Kestävää työelämää on Kevan työkykyhanke, jonka tavoitteena on vahvistaa julkisen alan työntekijöiden työkykyä. Hankkeen avulla autetaan julkisen alan organisaatioita palautumaan koronapandemiasta ja työkyvyttömyysriskien kasvusta. Tutustu hankkeeseen.

Hyödynnä Kevan kattavat palvelut, asiantuntemus ja tutkimustieto työkykyjohtamisen kehittämiseen ja työkyvyn tukemiseen.

Kevan verkkosivuilta löydät tietoa myös siitä, kuinka työnantajan kannattaa toimia, jos työntekijän työkyky heikkenee.

Työterveysyhteistyössä kannattaa hyödyntää työterveyshuolloille koottua tietopakettia.

Kevan Avaintiedot-palvelu

Kevan työnantaja-asiakkaille työkykyjohtamisen tueksi ja työkyvyttömyydestä aiheutuvien kustannusten arviointiin ja seurantaan tarkoitettu Avaintiedot palvelee nyt myös seurakuntatyönantajia. Ohjeita Avaintiedot-palvelun käyttöön löytyy mm. Kevan asiaa käsittelevästä infokirjeestä ja Kevan sivuilta.

Kirkon työmarkkinalaitos on toimittanut seurakuntatyönantajien Avaintiedoissa tarvittavat vuositiedot palveluun, jos seurakuntatyönantaja on antanut siihen luvan. Puuttuvan tietotoimitusluvan voi antaa KiT:lle Avaintietojen toiminnoissa. Seurakunta voi toimittaa tietonsa Avaintietoihin myös itse.

Työntekijälle

Katso tietoa eläkkeistä ja eläkkeen hakemisesta.

Näin varaudut eläkkeelle jäämiseen.

Osallistu Kevan Eläkeinfoihin! Eläkeinfo-webinaarit on tarkoitettu kaikille julkisten alojen työntekijöille. Eläkeinfoissa kerrotaan mm., miten työeläke turvaa toimeentulon eri elämäntilanteissa. Eläkeinfoja järjestetään säännöllisesti ympäri vuotta. Ne ovat maksuttomia ja avoimia kaikille Kevan vakuutetuille. Webinaarien aiheet, ajankohdat ja ilmoittautumislinkit julkaistaan Kevan verkkosivuilla.

Tietoa työntekijälle: mitä tehdä, jos työkyky heikkenee?

Asioi Omat eläketietosi -palvelussa. Arvioi eläkelaskureilla oman eläkkeesi määrää eri eläkevaihtoehdoissa, hae eläkettä tai ammatillista kuntoutusta, tilaa ilmoituksia omista päätöksistä ja asiakirjoista.