Kirkon työmarkkinalaitoksen järjestämä koulutus

Vuoden 2024 koulutuksia

KirVESTES:n soveltamispäivät

Aiheet: työaika, matkakorvaukset, yhteistoiminta seurakunnassa ja tuta-menettely

Aika ja paikka:

Kenelle: Seurakunnan johtamis- ja esihenkilötehtävissä toimiville sekä niille, jotka työssään muuten soveltavat KirVESTES:siä

Tarkemmat tiedot julkaistaan ja ilmoittautuminen avataan myöhemmin

KirVESTES tutuksi: vuosiloma ja virkavapaudet

Aiheet:

• Vuosiloma (loman ansainta ja kuluminen, loman säästäminen,  osa-aikaisten lomakysymykset, lomapalkka, lomaraha, lomakorvaus)
  • Virkavapaudet (mm. virkavapauden perusteet, harkinnanvaraiset virkavapaudet, sairausajan palkka)

Tarkemmat tiedot julkaistaan ja ilmoittautuminen avataan myöhemmin

Palvelussuhteen elinkaari ja yhteistoiminta seurakunnassa

• Työnantajan oikeudet ja velvollisuudet
  • Virka- ja työsuhteen erot
  • Rekrytointia koskevat määräykset
  • Palvelussuhteen päättäminen (varoitus, irtisanominen, purkaminen, lomauttaminen)
  • Yhteistoiminnan perusasiat

• 3.-4.12.2024, Helsinki

Kenelle: Seurakunnan johtamis- ja esihenkilötehtävissä toimiville, jotka haluavat opastusta palvelussuhdetta koskevaan lainsäädäntöön.

Vuoden 2025 koulutuksia

KirVESTES soveltamispäivät

• Kirkon yleinen palkkausjärjestelmä
  • Seurakunnan ylimmän johdon palkkausjärjestelmä
  • Yhteistoiminnan järjestäminen henkilöstön kanssa seurakunnassa
  • Vuosiloma/työaika

• 18.-19.3.2025, Helsinki
  • 23.-24.9.2025, Tampere

Kenelle: KirVESTES:n syventäviä asioita seurakunnan johtamis- ja esihenkilötehtävissä toimiville sekä niille, jotka työssään soveltavat KirVESTES:siä

KirVESTES tutuksi

Aiheet: KirVESTES:n rakenne ja pääasiat päivässä tutuksi

• 23.4.2025, Helsinki
  • 25.11.2025, Tampere

Kenelle: Uusille seurakunnan johtamis- ja esihenkilötehtävissä toimiville, jotka haluavat opastusta KirVESTES:n perusasioihin

Yleiset ehdot koulutuksille
Koulutustilaisuudet ovat maksullisia, jollei toisin ole mainittu. Hinta sisältää yleensä tulokahvin, lounaan, iltapäiväkahvin ja kurssimateriaalin. Tilaisuudet alkavat klo 9.00 ja päättyvät klo 16.00, jollei toisin ole mainittu.
Koulutustilaisuuksiin voi osallistua vain ilmoittautumalla etukäteen. Joissain paikoissa on tilan vuoksi rajoitus osallistujamäärälle. Koulutukseen otetaan osallistujat ilmoittautumisjärjestyksessä. Mahdollinen peruutus tulee tehdä viimeistään 14 vuorokautta ennen tilaisuutta, muutoin osallistumismaksu peritään.