Alla artiklar

27.4.2023

Kyrkans familjerådgivare svarar på knepiga relationsfrågor

Funderar du på parförhållande, familj, singelskap eller sex? Hur ska jag hitta den rätta? Varför grälar vi så ofta? Kan vi få ett bättre sexliv?

Kyrkans familjerådgivare svarar bland annat på sådana här frågor i en ny spalt på Befolkningsförbundets webbtjänst Hyvä kysymys (ung. Bra fråga).

Hyväkysymys.fi är en gratis webbtjänst som är öppen för alla. I den kan man få stöd och information i olika livssituationer. Målet med webbtjänsten är att var och en som behöver hjälp kan hitta information och få stöd så tidigt som möjligt då man funderar på något som rör ens eget eller en nära persons liv.

Familjerådgivare Päivi Stelin-Valkama uppmanar de som besöker sidorna att modigt ställa frågor.
– Just din fråga kan vara viktig. Kanske funderar någon annan på precis samma saker och då betjänar en fråga som fått svar också många andra.

Webbtjänsten Hyvä kysymys erbjuder expertrådgivning, kamratstöd och tillförlitlig information om de flesta frågor som anknyter till vardagen och livet. Tjänsten produceras av Väestöliitto – Befolkningsförbundet och deras samarbetspartner.