Fira gudstjänst

Du kan vara med och fira gudstjänst varje söndag, var du än råkar befinna dig.

Varje söndag, och alla andra helgdagar under året, sänder Yle Vega radiogudstjänst från en kristen kyrka någonstans i Finland. Vid stora kyrkliga helger som advent, jul och påsk sänder Yle Fem tv-gudstjänst. Varje år sänds ungefär tio svenskspråkiga gudstjänster i tv.

arenan.yle.fi kan du lyssna och titta på programmen efter att de sänds.

Tv-gudstjänst på Arenan

Passionsläsning i Ekenäs kyrka på långfredagen

I Ekenäs kyrka leder Anders Lindström och Kjell Wikström tv-tittarna igenom långfredagens händelser genom en dramatiserad aktläsning. Fredag 29.3 klockan 12.

Påskdagen i Ekenäs kyrka

I en blomsterfylld kyrka får tv-tittarna fira Jesus uppståndelse då liturgerna Meri Yliportimo och Wille Westerholm leder gudstjänsten och kyrkoherde Anders Lindström predikar. Söndag 31.3 klockan 12.

Radiogudstjänst i Yle Vega kl. 13.03

Yle Arenan: radio

Tv-gudstjänst i Yle Fem

Yle Arenan: tv

Församlingarnas gudstjänster på nätet

Vill du fira gudstjänst med din gamla hemförsamling eller ta del av andaktslivet hos grannförsamlingen?

Lista på strömmade program

Sjung med i psalmerna