Webbkyrkan

Ta en paus. Just där du är. Se och lyssna. Ge dig tid att stilla dig, tänka efter och bara vara med Gud.

Kyrkan är en gemenskap och vill dela glädje och sorg, vardag och fest. Den kan vara närvarande i kyrkobyggnader eller vardagsrum, i en mosstäckt skogsglänta eller där du just nu sitter vid din skärm.

Andakter

Börja eller avsluta dagen med en andaktsstund.

Ta en paus med andakt

"En nyfödd andas med hela sin kropp, det är ett nöje att beskåda. Med åren börjar vi hålla andan när något är spännande, när vi koncentrerar oss och när vi är stressade. Småningom blir den ytliga andningen det nya normala. Vi sväljer vår sorg, vår ilska, vår rädsla, vår glädje och vårt hopp och därmed vår förmåga att andas fritt."

Birgitta Strandberg-Rasmus talar i Andrum 18.3, 19.3 och 9.4.

Andrum klockan 6.54 och 9.54 i Yle Vega och på Arenan.

Vad behöver du idag?

Vill du be om hjälp eller tacka eller bara vara i Guds närhet? Här finns en samling böner för olika situationer och stunder i livet.

Böner