Webbkyrkan

Ta en paus. Just där du är. Se och lyssna. Ge dig tid att stilla dig, tänka efter och bara vara med Gud.

Kyrkan är en gemenskap och vill dela glädje och sorg, vardag och fest. Den kan vara närvarande i kyrkobyggnader eller vardagsrum, i en mosstäckt skogsglänta eller där du just nu sitter vid din skärm.

Andakter

Börja eller avsluta dagen med en andaktsstund.

Ta en paus med andakt

"Det är faktiskt vi som är uppståndelsens vittnen. Också alla vi som är tilltufsade av livet, vi som tvivlar, är förvirrade och oroliga för vår framtid. Då som nu, genom tid och rum, har Gud slungat undan gravstenen och låtit uppståndelsens ljus och kraft välsigna oss."

Katarina Gäddnäs i aftonandakten 9 april 2024.

Andrum klockan 6.54 och 9.54 och aftonandakten kl. 19.15 i Yle Vega och på Arenan.

En stund för eftertanke

Samlade tips för när du vill ha något tankeväckande att lyssna på under vardagssysslorna eller fördjupa dig frågor om tro, liv och kyrka.

Poddar och artiklar

Vad behöver du idag?

Vill du be om hjälp eller tacka eller bara vara i Guds närhet? Här finns en samling böner för olika situationer och stunder i livet.

Böner